A technológiai leírások folyamatosan bővülnek, érdemes visszanézned ide.

SÍLÉC TECHNOLÓGIÁK

ATOMIC

D2 Double Deck technológia: Két önálló sílécet egyesül egymás alatt. A felső szabadon mozgó Control Deck közvetíti a síző által közölt erőket az alul található, lágyabb Adapter Deck felé. Tökéletes flexibilitás jellemzi minden helyzetben: alacsony sebességnél fordulékony és rugalmas, ahogy a sebesség és terhelés növekszik, úgy válik egyre keményebbé, és egyre dinamikusabban reagál mozgásunkra. Más szóval, tempótól függően változik a síléc keménysége, így laza csúszkálásnál nem túl merev, viszont fokozatos keményedésének köszönhetően biztonságos –stabil él tartás- mellett gyorsulhatunk a maximumra.

atomic d2 double deck technology

Vario Cut (változó rádiusz) : A síléc talpának elején és hátulján is egy speciális, elnyűhetetlen gumihoz hasonló anyag fut végig, ami engedi nyúlni a 2 oldali kantnit.  Döntési szög és terhelés függvényében változik a léc rádiusza. Megkönnyíti a síelésünket, hosszú lendületből hirtelen válthatunk kedvünk szerint rövid lendületre és fordítva. Gyors, dinamikus kedvünk szerinti élvezetes csúszást tesz lehetővé.

atomic d2 vario cut

V-shape geometria: A síléc vége vékonyabb mint az eleje, ami elő segíti a könnyű kanyar kezdést és zökkenő mentes befejezését. Tehát kevesebb energiát igényel a kanyarodás.

Women Flex Zones: Hölgyek számra fejlesztett technológia, tökéletes irányíthatóságot tesz lehetővé könnyed siklás mellett. Úgy vannak kialakítva a zónák, hogy a léc keménysége folyamatosan csökken a közepétől a 2 vége felé haladva. A kötés alatt tökéletes tapadás biztosít kimagasló fordulási potenciál mellett, élről élre haladva. Ez stílusos sízést tesz lehetővé tudásszinttől függetlenül.

atomic women flex zone

Cap Fiber Core (üveg szálas mag): rendkívül könnyű konstrukció, lényege hogy a jelentős súlycsökkenés révén könnyen irányíthatóvá válik a síléc.

Step Down Sidewall 2.0: függőleges oldalfal felépítés a síléc közepe alatt, mely biztos él tartás eredményez a havon, az eleje és vége pedig puhább cap szerkezet, ami a léc manőverezhetőségét segíti elő, valamint növeli a tartósságát a kritikus pontokon. Lényegében ahol erősnek kell lennie ott erős, ahol puhábbnak ott puhább és strapabíróbb.

atomic step down sidewall 2_0

All-Mountain Rocker (15%/85%/0): A léc eleje, 15%-ban vissza van hajlítva, rocker geometriájú. A 85%-a pedig hagyományos úgynevezett camber profilú. Ez a 2013-ban bevezetett újítás a carving léc gyártása óta a leghasznosabb találmány, márkafüggetlenül. Lényege hogy a felhajlítás miatt olyan mintha rövidebb lécünk lenne, így könnyebben tudunk vele kanyarodni, élről élre helyezni. Viszont amikor a lécet megdöntve az élén sízünk, akkor az egész hossza érintkezik a felszínnel, így stabil tartást biztosít számunkra. Lényegében a hosszú és rövid léc előnyeit ötvözi. 

atomic all-mountain rocker 15_85

Piste Rocker (10%/90%/0): A léc eleje, 10%-ban vissza van hajlítva, rocker geometriájú. A 90%-a pedig hagyományos úgynevezett camber profilú. Ez a legenyhébb rocker felhajlítás, főként kezelt pályára való, (sokszor slalom) léceknél szokták alkalmazni, amikből eleve rövidebbet szokás választani.  Ez a 2013-ban bevezetett újítás a carving léc gyártása óta a leghasznosabb találmány, márkafüggetlenül. Lényege hogy a felhajlítás miatt olyan mintha rövidebb lécünk lenne, így könnyebben tudunk vele kanyarodni, élről élre helyezni. Viszont amikor a lécet megdöntve az élén sízünk, akkor az egész hossza érintkezik a felszínnel, így stabil tartást biztosít számunkra. Lényegében a hosszú és rövid léc előnyeit ötvözi.

atomic piste rocker 10_90

Powder Rocker (30%/55%/15%): Mély havas rocker. A léc eleje, 30%-ban, a vége 15%-ban van vissza hajlítva, rocker geometriájú. 55%-a pedig hagyományos úgynevezett camber profilú. Ez a legjobban visszahajlított rocker típus, ahol még a léc hátulja is felfelé hajlik. Mély havas vagy all mountan léceknél alkalmazzák, ahol az extra könnyű kanyarkezdés és buckára, szűz hóra való könnyű felúszás a cél.

atomic powder rocker 15_55_30

ARC kötés rendszer: Lényege hogy egy ponton van rögzítve a kötés, így nem akadályozza a léc természetes hajlását, hajlik mint egy nyíl.  Lehetővé teszi hogy megnövekedett flexibilitása révén kihasználd a léc teljes hosszát. Könnyed oldal csúszást és maximális tapadást biztosít a fordulóknál, mivel a természetesen hajló léc követi a pálya egyeletlenségeit. Az orrésznél biztosítják a torziós merevséget (Torsion Control,) a léc által keltett rezgéseket pedig a  Shockilla párnás alátámasztás nyeli el. Ez a videó magyarázza a legjobban.

Atomic_ARC_technologia

Power Woodcore: Kemény tölgy és könnyű nyárfa kombinációja. Stabil, sportosan hajlik, a nagy teljesítményű síléceknél alkalmazzák.

Titanium Stabilizer: A mag alatt elhelyezkedő titánium réteg. Remekül nyeli el a rezgéseket, és kiváló torziós stabilitást nyújt.

Titanium Backbone 2.0: Ultra könnyű titánium réteg, mely végig fut a léc teljes hosszában. Növeli a léc stabilitását, merevíti azt.

atomic titaniumbackbone 2

Carbon Tank Mesh: Lényege hogy szuper merev szövött carbon réteget építettek a léc elejébe, mely tovább növeli a stabilitást és a léc teljesítményét hozzáadott súly gyarapodás nélkül.

atomic carbontankmesh

Tapered Sidewall: Úgynevezett „kúpos” oldalfal szerkezet mely vastagabb a léc gyengébb hátsó részén, ami a hirtelen kigyorsulást segíti.

Full Sidewall: A léc teljes hosszában végigfutó oldalfalas szerkezet, nagy tempó mellett is precíz irányíthatóságot, és pontos él tartást tesz lehetővé. Nagy teljesítményű verseny és pálya léceknél alkalmazzák.

Densolite Core: speciális műanyag jellegyű hab szerkezeti réteg. Ami agilis és csillapítja a rezgéseket könnyed sízés közben.

Wide Body Concept: szélesebb léctest a stabilitás és extravagáns dizájn érdekében.

Power Channel Titanium: A Power Channel technológia előhajlítja a sílécet a léc eleje és vége között, ezáltal biztosítja a tökéletes felületi nyomáseloszlást. Így garantálva a síléc és pálya állandó kapcsolatát a hirtelen változó domborzat , ill. sebesség mellett. A titánium segítségével lesz a léc rendkívül erős, ugyanakkor mégis könnyű és rugalmas.

Power Channel Carbon: A Power Channel technológia előhajlítja a sílécet a léc eleje és vége között, ezáltal biztosítja a tökéletes felületi nyomáseloszlást. Így garantálva a síléc és pálya állandó kapcsolatát a hirtelen változó domborzat, ill. sebesség mellett. Carbon erősítés biztosítja a léc szilárdságát.

Power Chanel Magnesium: A Power Channel technológia előhajlítja a sílécet a léc eleje és vége között, ezáltal biztosítja a tökéletes felületi nyomáseloszlást. Így garantálva a síléc és pálya állandó kapcsolatát a hirtelen változó domborzat ,ill. sebesség mellett.A magnéziumnak alacsonyabb a fajsúlya a titániumnál ,és robbanékonyabb gyorsulást tesz lehetővé.

Power ROD Magnesium: nyomáseloszlást segítő technológia a robbanékony gyorsulás érdekében.

Power Bridge: hajlékony, de erős versenyplatni

Dual Torsion Bar: kiváló erőátvitelt (síelő és síléc között) és éltartást tesz lehetővé. A Mono változat továbbfejlesztése.

Mono Torsion Bar: kiváló erőátvitelt (síelő és síléc között) és éltartást tesz lehetővé.

Nanotechnology: Ultravékony atom-molekula burok, mely erősebb és könnyebb az acélnál is. Így a léc stabil és könnyen irányítható.

NanoFrame: Ultravékony atom-molekula burok, mely erősebb és könnyebb az acélnál is. Így a léc stabil és könnyen irányítható.

Independent Torsion System: Függetleníti a torziós hatásokat.

Ceramic Base: Erős anyag, ami ellenáll az erőteljes erőhatásoknak, ütéseknek.

Beta Technology: A dupla cső szerű Béta profil 2 kamrás szerkezeti felépítésen alapul, mely garantálja a kiváló él tartást, optimális csavarodási tulajdonságokat és az egyenletes síelést.

Aerospeed1: A felszínnek golf labdához hasonlít a struktúrája. Ez a különleges felszín csökkenti a turbulenciákat, ami pozitívan befolyásolja a sí futását, irányíthatóságát, főleg nagy sebességnél.

Densolite Core: Ultrakönnyű molekuláris anyagstruktúra, mely könnyed irányítást tesz lehetővé.

BLIZZARD

IQ kötés rendszer: Egy ponton középen van rögzítve a síléchez a kötés, így annak szabad mozgását nem akadályozza, természetesen hajlik lábunk alatt. Mozdulataink, energiánk közvetlenül megy át a sílécre, energiatakarékosabban, és dinamikusan csúszhatunk. Videó itt.

blizzard iq binding system

Flipcore gyártási technológia: Rocker síléc gyártása, eltérő, forradalmi módon. Talán a Blizzard legfontosabb, és leghasználhatóbb technikai újítása. Lényege hogy a léc magját még az előtt hajlítják fel az úgynevezett rocker formára, mielőtt belehelyeznék a présbe a többi réteggel együtt. Így a gyártás folyamán már nem “szenved el” több erőhatást, nem gyengül. Ennek előnye hogy természetesen hajlik a léc, por hóban remekül úszik, és kiemelkedő a stabilitása, él tartása. Az így készült lécek könnyen kezelhetőek és rendkívül jól manőverezhetőek. Bővebben itt olvashatsz a technológiáról.  Videó itt.

blizzard flicore technológia

ELAN

Amphibio Profil kialakítás: Ötvözi a rocker felhajlítás és a hagyományos chamber profil előnyeit, könnyű kanyar kezdés mellett precíz él tartás, stabilitás.  Az elan legnagyobb fejlesztése a waveflex óta. Ezt úgy érik el, hogy csak a síléc külső felét hajlítják fel, a belső fele marad hagyományos chamber profilú, tehát van egy jobbos és egy balos lécünk. Gyorsan, könnyedén kivitelezhetőek az él váltások, megnövekedett stabilitásban van részünk a kanyar kezdéstől a következő fordulóba érkezés végéig. Garantált a stabil él tartás a hosszabb íveknél is. Élmény vele síelni.

elan amphibio profil

Amphibio 4D

Összevont együttes technológiákat takar, melyek közösen fejtik ki hatásukat. Egyrészt az amphibio fél rocker profil ötvözi a rocker felhajlítás és a hagyományos chamber profil előnyeit. Másrészt a léc eleje és vége különböző titániumos kialakítást kapott, és mindkét szekciónak megvan a maga funkciója. A konvex eleje precíz kanyar kezdést tesz lehetővé, az élekre ható erőteljes erőátvitel révén. A konkáv vége pedig garantálja a szuper könnyű kilépést a fordulóból. A kettős formájú titánim réteg növeli a torziós stabilitást és 30%-al csökkenti a keletkező rezgéseket.

elan 4d

Integrált Fusion Kötés: a síléc és a síkötés egységbe integrálása, ezáltal hajlékonnyá válik a léc a bakancs talpa alatt is, nem akadályozza az ívtartást. A síelő által kifejtett energia egyenesen a léc belsejébe irányítódik, lehetővé téve az egyenletes fordulást.

Wave Flex: Ahhoz , hogy a léc egyaránt könnyen kezelhető legyen a rövid és hosszú kanyarodásnál, egyszerre kell hajlékonynak és torziósan merevnek lennie. Ezt a két tulajdonságot ötvözi a technológia, melyet a hullámos kialakítással érnek el. Ha szemből nyomod a lécet jól hajlik, ha csavarni próbálod merev.

ealn waveflex technológia

Wavelight technlológia: Puhább flexibilitás maximális stabilitás mellett a kanyarban. A hullámok speciális formájának köszönhetően a síléc vékonyabb és könnyebb. A waveflex nők számra fejlesztett változata.

elan wavelight

Early Rise Rocker: Enyhe felhajlítás a léc elején és végén is (a zöld rész jelzi). Az eleje és vége, 10%-ba vissza van hajlítva, rocker geometriájú. A 80%-a pedig hagyományos úgynevezett camber profilú. Ez a 2013-ban bevezetett újítás a carving léc gyártása óta a leghasznosabb találmány, márkafüggetlenül. Lényege hogy a felhajlítás miatt olyan mintha rövidebb lécünk lenne, így könnyebben tudunk vele kanyarodni, élről élre helyezni. Viszont amikor a lécet megdöntve az élén sízünk, akkor az egész hossza érintkezik a felszínnel, így stabil tartást biztosít számunkra. Lényegében a hosszú és rövid léc előnyeit ötvözi. 
elan early rocker

Lithium Technology: Különböző előnyökkel rendelkező, a lécet erősítő anyagszerkezet. A lítium az ember által ismert legkönnyebb, és a hőmérsékletnek legjobban ellenálló anyag.

Power Spin Technológia: Ez a fejlesztés leginkább a gyors “bolti” versenyléceket érinti. Speciális számítógépes vizsgálatokkal kielemezték, hogy a lécek belső és külső oldalán nem egyformán jelentkeznek a terhelés alatt fellépő erők. Kanyarodás alatt a belülről kifelé mutató erők eloszlása egyenetlen. Ennek orvoslására az ébredő erőknek megfelelően a belső oldalról sugárirányban kifelé mutató bordázatot építettek a síléc szerkezetébe, amely torziós csillapítást is jelent egyben és stabilizálja az amphibio ív külső rocker élét. Valamint megerősítették a léc belső szerkezetét is egy a teljes hosszában elhelyezett karbon réteggel, ami az amphibio profil chamber ívével megtámogatva biztosítja a tökéletes él tartást.

elan power spin technológia

Synflex Core: Szintetikus mag, melynek különböző a sűrűsége a léc teljes hosszában. Csökkentett sújt és optimális hajlékonyságot eredményez az alkalmi , ill. junior síelők számára.

Trulite Woodcore szerkezet: rendkívül könnyű, nők számra készített, a léc elejétől végéig tartó, válogatott famag szerkezet.

elan trulite woodcore

Dualite Woodcore: Könnyű és energikus mag két különböző anyagból.

elan dualite-woodcore

Response Frame Woodcore: Egyedülálló, innovatív a síléc teljes hosszában végig futó laminált famag szerkezet, mely egy puhább belső és az azt körülvevő keményebb fából áll. Eredménye a közvetlen erő átvitel kiemelkedő stabilitás mellett.

elan responseframe-woodcore

Power woodcore: Famag szerkezet, vertikálisan kapcsolódó két oldali oszlopos merevítésből áll, mely un. erő keretet alkot a léc belsejében. Ez az erőkeret lehetővé teszi a magasabb torziós stabilitást, kombinálva a fokozott érzékenységgel. Továbbá, ez a konstrukció jobb él tartást eredményez a léc elején és végén, valamint egységesíti a síléc flexibilitását.

elan power woodcore

Supralite Woodcore: 2 oldalt fa, középen speciális airex composit anyag a súlycsökkentés és optimális flexibilitás érdekében.

elan supralite woodcore szerkezet

Shell Construction: Előformázott anyagszerkezet, általa csökken a rétegek mennyisége, és fokozódik az energiatovábbítás. Kényelmesen kezelhető a léc a könnyű anyagszerkezet miatt.

Monoblock felépítés: Éltől élig tartó speciális laminált felépítés, mely egybefüggő torziós egységet hoz lére, így biztosítva a megfelelő erő átvitelt síelő, síléc és a pálya között, valamint a torziós szilárdságot.

elan monoblock konstrukció

Fibreglas üvegszálas erősítés: a síléc magja alá vagy felé helyezett réteg, mely optimalizálja a flexibilitást és fokozza a torziós merevséget.

elan fibreglass

Full Power Cap szerkezet:  ez az anyagszerkezet könnyű, megbocsájtó hibáinkkal szemben, kezdő léceknél alkalmazzák

elan full power cap szerkezet

Express: Energia átviteli rendszer a síelő és síléc között. Keresztvezető gumiszerű anyagból, amely a nyomást a léc éleihez kényszeríti. Fokozott éltartást és megnövekedett irányíthatóságot eredményez a teljes kanyarodás alatt.

Monolite Woodcore: Vékony profilú famag, mely könnyű és hajlékony.

 

RST Sidewall: Vertikális oldalfalak a maximális éltartásért a síléc teljes hosszában , valamint a közvetlen energiaátvitelért az élekbe. Nagy sebesség mellett, agresszív síelők számára.

elan rst oldalfal

Mono Titanium: A famag felett elhelyezkedő titánium réteg, mely fokozza az érzékenységet, erős de rugalmas anyag, a torziós szilárdság szolgálatában.

elan mono-ti

Dual Titanium: 2 titánlemez a famag alatt és felett, torziósan rendkívül szilárddá teszi a lécet, nagy tempó mellett is precízen irányítható.

elan dual-ti

FISCHER

Air tec Ti: Speciális eljárással megmunkált famag 2  szintén megmunkált titánium réteg között. Az átlag famagos titániumos szerkezethez képest 25%-al könnyebb, ugyan olyan torziós szilárdság, stabilitás mellett. Így könnyen irányítható, de stabilan futó lesz a síléc.  Videó itt.

fischer air tec ti

Fischer ROCKER TECHNOLOGY:  A legjobb teljesítmény elérése érdekében a különféle pálya típusok szerint 4féle rocker felhajlítást alkalmaznak a fischer léceknél. All Mountain ROCKER, Freeski ROCKER, Tour ROCKER and On-Piste ROCKER. A felhajlítás mértéke, illetve hogy hátul is fel van e hajlítva a léc különböző. A leg enyhébben a léc eleje a kezelt pályára (On-Piste) való léceknél van felhajlítva, legjobban pedig  a túra lécek eleje hátulja, hogy tudjanak úszni a mély hóban. A felhajlítás mértékét az alábbi táblázat szemlélteti:

fischer rocker technology

HEAD

ERA 3.0 technológia: 3 kulcs fejlesztést tartalmaz, egyesítve azok pozitív tulajdonságait. 1. Az Allride Rocker felépítés 80% hidat és 20% hinta ívet jelent, ami könnyű kormányozhatóságot eredményez a puha hóban. 2. A Progresszív rádiusznak köszönhetően 50%-kal kevesebbet kell dönteni a lécen a jobb és stabilabb él tartáshoz. 3. Az “Intellirise Rebound” technológia a stabilitásért felel. Ez a rendszer a sí csőrén ébredő rezgéseket csillapítja a Head által tökélyre fejlesztett piezo elektronikus kiegyenlítés segítségével.

head era 3 technológia

Graphene technológia: A head szerint ez a legkönnyebb, legvékonyabb és legerősebb anyag a sígyártásban. Erősebb mint a gyémánt és 300x erősebb mint az acél. Tehát minden sígyártáshoz hasznos tulajdonsággal rendelkezik. A tenisz ütői gyártásánál is alkalmazzák ezt az anyagréteget.

head graphine

Libra Womens architecture:  A női igények által létrejött technológiák összessége. Melynek célja hogy könnyű, kiegyensúlyozott és jól irányítható legyen a síléc. A lécgyártásban elterjedt hagyományos anyagok (fa, titánium, üvegszál) helyett ugyan olyan erős, de könnyebb anyagokat (carbon, koroyd, grahene) alkalmaznak. A léc közép részét könnyebbre csinálják a jobb egyensúlyozhatóság végett. A jobb irányíthatóságot az ERA 3.0 technológia biztosítja.  Videó itt.

Intelligence: Torziós stabilizáló rendszer. A síléc merevsége alkalmazkodik a sebesség és terep viszonyok változásához., valamint csökkenti a léc vibrálását. Így a síléc garantálja a precíz kanyarokat és az optimális irányítást.  Működésének lényege hogy a síléc minél gyorsabban és minél keményebb havon csúszik, annál jobban remeg. Ebből a remegésből származó mozgási energiát hasznosul és alakul mechanikai energiává, hogy szilárdítsa a lécet.  Úgynevezett intelligens piezoelektromos szövet szálakat helyeztek el a lécben 45 fokos szögben. Az intelligens szálak által létrehozott elektromos energia zárt körben használódik fel, ahol egy rezisztorban gyűlik össze, és onnan kerül vissza az intelligens szálakhoz. Minél nagyobb a tempó, annál nagyobb a remegés és vele együtt a mechanikai energiából származó torziós szilárdulás. Lényegében ha lassan megyünk szépen hajlik alattunk, ha gyorsulunk keményedik hogy jól tartson.     Videó itt.

head intelligence technologia

Torque Turning Technology: Rendszer amely kombinálja a puha hosszanti hajlást a magas torziós merevséggel és stabil él tartással. Olyan fém ötvözet szerkezetű, a lécbe integrált szkeleton vázas torziós merevítő rendszer, mely hosszanti  irányban nem zavarja a léc hajlását, viszont megakadályozza csavarodását. Általánosságban nagyobb tempójú sízéshez keményebb, merevebb lécre van szükség, ugyanakkor viszont minél keményebb egy léc, annál nehezebben rakjuk kanyar ívre, mivel hosszanti irányban is nehezen hajlik. Ezt hivatott kiküszöbölni ez a Torque Turning technológia. Egyre több az elöl hátul szélesített síléc, amik a nagyobb felületük miatt jobban csavarodnak, ezért is fontos olyan torzós merevítő rendszereket alkalmazni, amik nem nehezítik a léc hajlítását.   Videó itt.

head torque kanyarodási technológia

K2

Carbon Web: szénszálas háló réteg a léc végénél és elülső testén elhelyezve. Növeli a léc szilárdságát számottevő súly gyarapodás nélkül. Megfelelő él tartás biztosít, ahol a legnagyobb szükség van rá.

k2 carbon-web

Channel Light Core: 3 féle fábol (Tanne/Paulownia/Bambus) készült mag szerkezet, melyeket úgy helyeztek el a léc hosszában hogy a lehető leglágyabb felxibilitást érjék el, a legkisebb súly mellett. Így könnyen kezelhetővé válik a léc, kellemes vele siklani.

BioFlex Core: A k2 két féle famagot használ a női léceknél. Kemény nyár fát a középrészen a megfelelő stabilitásért, él tartásért. Puha paulowina (császárfa) fát az elején és végén a természetes hajlásért. Valamint a kisebb lengő súly, kevésbé viszi el kanyarnál a lécet, könnyebben irányítható. A famagok keverési aránya szerint 3 féle mag szerkezetet különböztetünk meg. (I.II.III.)

k2-bioflex-cores

Directional Taper léc forma: Mérsékelten szélesebb az eleje a végénél, maximalizálva a léc teljesítményét előre menetben. Így egy picit változnak a tulajdonságai hátra felé síelve.

k2 directional-taper

Hybritech Sidewall: Az oldalfal és cap konstrukció keveréke, egyesíti az előbbi pontosságát, teljesítményét az utóbbi pihe könnyű karakterisztikájával és sima kanyar kezdésével.

k2 hybritech-sidewall

TwinTech Sidewall: Twin tip léceknél alkalmazott oldalfal szerkezet, mely növeli a léc tartósságát. A hagyományos oldalfal 90 fokban találkozik a felső fedő réteggel. A twinTech begörgeti a felső réteget az oldalfalba, csökkentve a találkozási szöget. Így kevésbé sérül a léc az élektől.

k2 twintech-sidewall

Jib Rocker: Leginkább Twin Tip léceknél alkalmazott 20%-os rocker felhajlítás a léc elején és végén. A közepe (80%) teljesen lapos, nincs camber rész. Ez a kialakítás segíti a trükkök kivitelezését pályán vagy por hóban, valamint maximális stabilitást nyújt csúszás vagy érkezés közben a jelentős hó/él kapcsolat miatt.

k2 jib-rocker-profile

Mod Technológia: Integrált rezgés csillapító rendszer, 2 egymáson elmozdulni tudó réteg mozgásán alapuló felfüggesztés. A mod a másodlagos mag, ami hajlik és mozog az elsődleges magon, tehermentesítve azt. Elnyeli a rezgéseket és lökés szerű igénybe vételeket a léc teljes  hosszában, így biztosabb él tartást és irányíthatóságot eredményez.

k2 mod technology

RoX technológia: Rocker-orientált tervezési filozófia, amely több technológia együttes hatásával javítja a síelési élményt. A recept: famag szerkezet, szénszálas háló (carbon web) a torziós szilárdság növelésére, MOD szerkezet a rezgés csillapításhoz, valamint rocker felhajlítás a könnyű kanyar kezdésért.

K2-ROX-Technology

All-Terrain Rocker: A léc eleje és vége is fel van hajlítva 15-70-15%-ban. Ez a kialakítás sokoldalú, minden féle havon, pálya szakaszon megállja a helyét. Könnyíti a kanyar kezdést, szépen úszik túrt hóban, stabilan tart a 70%-os camber rész kemény hóban.

k2 all-terrain-rocker-profile

 

Speed Rocker:  A hosszabb léc vége enyhe felhajlítást kapott, ami biztosítja a könnyed kanyar kezdést valamint hibátlan átmenetet a következő kanyarba. A léc többi része megemelt camber, ami precíz, energikus él tartást eredményez.

k2 speed-rocker-profile

Triaxial Braid:  Üveg szállal átszőtt két féle famag, remekül hajlik szemből, viszont torziósan szilárd. Így kiemelkedő stabilitás mellett megmarad a léc játékossága, ezért is kellemes vele csúszni dombos, rosszabb minőségű pályán is.

k2-triaxial-braid

NORDICA

i-Core Torsion Bridge Ti: Teljes famag szerkezet megerősítve speciális geometriájú titán réteggel, mely jóval könnyebb, de ugyan olyan erős mint a hagyományos titán lemezes léceknél. Így könnyebben kezelhető, irányítható, kiemelkedő stabilitás mellett.

nordica i core ti bridge

Evo Energy Frame CA: Üvegszállal erősített, famagos, fémlapos és számos egyéb rétegű szerkezeti felépítés. Megfelelően ötvözi a stabilitást és rugalmasságot, ami elengedhetetlen a gondtalan sikláshoz.

nordica-evo-energy-frame-ca

Front Side CamRock: Lényege, hogy a léc felhajlított rocker eleje SL formájú, még a többi része GS geometriájú. Ez a kialakítás segíti a könnyű és gyors élezést kanyarkezdésnél, valamint precíz irányítást, stabil él tartást tesz lehetővé kanyarodás közben. 

NORDICA FRONT SIDE CAMROCK

All Mountain camRock: 25%-os rocker felhajlítás, a szélesebb all mountan léceknél alkalmazzák. Növeli a léc úszási képességét, kezelhetőségét puha hóban. Valamint jelentősen megkönnyíti a kanyar kezdést, rádiusztól függetlenül.

nordica-all-mountan-camrock

ROSSIGNOL

Power Turn Rocker:   (25/50/25) A léc elől hátul 25%-os felhajlítása remek úszási tulajdonságokkal látja el túrt, mély hóban.  50%-os camber közép része biztosítja a megfelelő él tartást, torziós szilárdságot.

ROSSIGNOL power_turn_rocker

Air Tip konstrukció: A síléc elején és végén alkalmazott méhsejtes kialakítás. Ez a konstrukció drámaian lecsökkenti a léc össz súlyát, valamint a két legtöbbször hóval nem érintkező rész tehetetlenségi súlyát. Ez jelentősen növeli a manőverezhetőségét, úgy érezzük ultra könnyű lécen csúszunk. Az átlagtól szélesebb all mountan vagy mély hó síknél szokták alkalmazni.

Rossignol_Air_Tip_Structure

PROP TECH: A síléc elején lévő legfelső megerősített Zicral (speciális alumínium-cink ötvözet) réteget hosszanti irányban ketté, majd még ketté vágták, hogy specifikusan tudjanak külön mozogni a darabok. Így javul az erő átvitel, irányíthatóság, egy kezelhetőbb lécet kapunk.  Videó itt.

rossignol prop tec

SALOMON

RKS Rocker Stabilizer: 3D kompozit üvegszállal erősítik a rocker kontakt zónákat, így pontosabban, precízebben irányíthatóvá válik a léc kanyarodás közben is.

Powerline All-Mountain: Aktív csillapító rendszer, szélesebb lécek számára. 2 kar fut végig a síléc két oldalán, és elnyelik a terep változásaiból adódó rázkódást, növelik a stabilitást. 

salomon-powerline-all-mountain

XX-Chassis: Carbon/Polymide erősítést kap a léc közepe, ami megakadályozza a léc csavarodását tempós kanyar közben. Valamint drámaian megnöveli az él tartást gyors sízés mellett.

salomon x_chassis

Textured Surface: texturált vagy régebbi kifejezéssel kígyóbőrös léc felszín, ami ellenállóvá teszi és megóvja a karcolódástól sílécünket, évek múlva is új szerűnek néz ki. A kölcsönzésre szánt modelleknél gyakran használják hogy strapabíróbb legyen.

VÖLKL

Bio Logic: Ez a konstrukció számos nő specifikus jellemzővel bír. Hajlékonyabb léctest, és vékonyabb hátsó rész megnöveli az irányíthatóságot kisebb energia ráfordítás mellett, hogy élvezetesen csúszkálhass egész nap. A kötés elülső részét picit megemelik a sarok részhez képest, ez természetesebb tartást eredményez, kíméli a térdeket, könnyíti a kanyar kezdést. A WOODCORE xtraLIGHT famag szerkezet speciális cnc maró technológiával készült, laminált bükk és nyárfa keveréke, mely pihe könnyű, de torziósan rendkívül szilárd. Könnyen forgatható, de nagy tempónál is stabil lécet kapunk így. Valamint tartalmazza a rocker felhajlítást, ami szintén a kanyarodást könnyíti.  Bővebben itt.    Videó itt.

völkl bio logic tec

Power/Tough Box Powered by Titanium: Ez egy több rétegű famag szerkezet titániummal megerősítve. Rendkívüli rugalmasságot kölcsönöz a lécnek, stabil torzós szilárdság mellett. A kötés alatti részen tömörebb bükk fát használnak, hogy a bele csavarozott kötés biztosan a helyén maradjon, nagyobb erőhatásoknak kitéve is. Valamint így növekszik a léc stabilitása is. A két végében lágyabb, könnyebb nyárfát alkalmaznak, mely által rugalmasabb, könnyebben forgatható lesz a léc.

völkl tough box titanium

Sensorwood Light famag szerkezet: speciális cnc maró technológiával készült, laminált bükk és nyárfa keveréke, mely pihe könnyű, de torziósan rendkívül szilárd. Könnyen forgatható, de nagy tempónál is stabil lécet kapunk így.

völkl sensorwood light

SPEEDWALL 2.0 MULTILAYER WOODCORE: lényege, hogy az oldalfal rendkívül tömör fa réteggel van laminálva, a k özepe pedig sokkal rugalmasabb, könnyebb fából készült. Ennek számos előnye van, ami többek közt az agresszív, gyors “verseny” sízés közben érezhető. Az oldal fallal szomszédos keményfa réteg közvetlen erő átvitelt eredményez, javítva az él tartást és segíti az éleket a külső erőkkel szemben. A középső puhább réteg növeli a léc manőverezhetőségét és csökkenti annak össz súlyát.

völkl full sensor woodcore light

XTD Progressive Technológia: Egyedi 3d formai kialakítás, amely stabilizálja a léc elejét és továbbítja a keletkező erőket a léc közép pontja felé. Az eredmény a kényelmesebb, kevésbé döcögős csúszás. Rendkívül stabil, jól irányítható konstrukció. A progressive flex technológiának (külömböző keménységüre van gyártva a léc, a vége puhább) köszönhetően puhán jövünk ki a kanyarból és erőteljesen csúszhatunk a következőbe.

völkl xtd progressive technology

Sícipő Technologiák

SALOMON

Advanced Fit Technology: az emberi láb formájához idomuló belső kialakítás.

Advanced Chassis Technology (A.C.T): Ez a különleges vázszerkezet csökkenti a terhelést és elősegíti az erőátvitel érzékenységét a sícipő és síléc között , a pontosabb irányítás eléréséhez.

Anatomic Chassis: A láb anatómiáját követő vázkialakítás.

Thermic Fit: A belső anatómiai habszerkezet garantálja a megfelelő hőmérsékletet és komfortérzést lábunk számára.

Custom Fit: A tökéletes passzolás érdekében lábra melegíthető béléssel rendelkezik a bakancs.

My Custom Fit: A tökéletes passzolás érdekében lábra melegíthető béléssel rendelkezik a bakancs.

My Custom Fit Race: A tökéletes passzolás érdekében lábra melegíthető béléssel rendelkezik a bakancs.

Custom Fit 3D: A tökéletes passzolás érdekében részekre osztott,  lábra melegíthető béléssel rendelkezik a bakancs.

Spaceframe:  A konstrukciónak köszönhetően a többrétegű szerkezet asszimmetrikus kialakítása közvetlen erőátvitelt és kontrollt eredményez, miközben az integrált hátsó támasz dinamikus, kemény flexiót biztosít.

Slick Fit:, A könnyebb belépés érdekében a sarok helyére csúszását segítő felület.

Flex adjuster A bakancs flexibilitásának állítására szolgál.

SensiFit:A lábfej elülső része mentén elhelyezkedő lágy anyag fokozza komfortérzetünket,  és könnyíti a bakancsba való belépést.

Air shin pillow: A nyelvbe légzsákok vannak beépítve, mely így csillapítja a rázkódásokat és kényelmet biztosít sípcsontunk számára az egész napos síelés alatt.

3D Buckle: Állítható a középső csat szöge a maximális kényelem és stabilitás elérése érdekében.

Shock Absorbing Custom Sole: Rezgéscsillapító talp, mely speciális anyagból készül, hogy az ugrás, elemelkedés után a landolás zökkenőmentesebb legyen.

Height adjustment: Állítható a cipő magassága a hátsó lábszárnál.

Warmfit: Ezek a béléstípusok a hőtartásról és szigetelésről gondoskodnak, melyek a meleg gyapjú és aThinsulate anyagokon túlmenően a felső kategóriában a mini akkumulátorról fűthető Therm-icrendszert is tartalmazzák (az akkumulátort nem) .