A technológiai leírások folyamatosan bővülnek, érdemes visszanézned ide.

SÍLÉC TECHNOLÓGIÁK

ATOMIC

D2 Double Deck technológia: Két önálló sílécet egyesül egymás alatt. A felső szabadon mozgó Control Deck közvetíti a síző által közölt erőket az alul található, lágyabb Adapter Deck felé. Tökéletes flexibilitás jellemzi minden helyzetben: alacsony sebességnél fordulékony és rugalmas, ahogy a sebesség és terhelés növekszik, úgy válik egyre keményebbé, és egyre dinamikusabban reagál mozgásunkra. Más szóval, tempótól függően változik a síléc keménysége, így laza csúszkálásnál nem túl merev, viszont fokozatos keményedésének köszönhetően biztonságos –stabil él tartás- mellett gyorsulhatunk a maximumra.atomic d2 double deck technology

Vario Cut – A síléc talpának elején és hátulján is egy speciális, elnyűhetetlen gumihoz hasonló anyag fut végig, ami engedi nyúlni a 2 oldali kantnit.  Döntési szög és terhelés függvényében változik a léc rádiusza. Megkönnyíti a síelésünket, hosszú lendületből hirtelen válthatunk kedvünk szerint rövid lendületre és fordítva. Gyors, dinamikus kedvünk szerinti élvezetes csúszást tesz lehetővé.

atomic d2 vario cut

Servotec – Az Atpmic radikális újítása, és felváltja a korábbi D2 technológiát. A név a német „Servolenkung” szóból származik, mert éppen ez az – az első szervokormány rendszer a síléchez! A titok nyitja a sí tetején található kemény titánium rúd és az elasztomer közvetlenül a kötés alatt. Gyors egyeneseknél ez a két elem tompítja a buckákat és a lejtő egyenetlenségeit, és elnyeli a negatív rezgéseket. Ezenkívül erősebb és stabilabb irányítást biztosít nagy sebességű síeléskor. Előfeszíti a sílécet, és hagyja hogy az készségesen reagáljon a kanyarodásra, finoman forduljon be. Amint a sí befordul, az elasztomer összenyomódása meglazul, majd visszapattan, amikor kilép a kanyarból, így a kormányzás könnyebbé és gyorsabbá válik.

V-shape geometria: A síléc vége vékonyabb mint az eleje, ami elő segíti a könnyű kanyar kezdést és zökkenő mentes befejezését. Tehát kevesebb energiát igényel a kanyarodás.

Bend-X Technology – A kötés alatti területen lévő speciális hajlékony zóna lehetővé teszi a könnyebb síelők számára is, hogy kevesebb energiával és sebességgel hajlítsák meg a sílécet, könnyebbé és megbízhatóbbá téve a kanyarodást.

Women Flex Zones: Hölgyek számra fejlesztett technológia, tökéletes irányíthatóságot tesz lehetővé könnyed siklás mellett. Úgy vannak kialakítva a zónák, hogy a léc keménysége folyamatosan csökken a közepétől a 2 vége felé haladva. A kötés alatt tökéletes tapadás biztosít kimagasló fordulási potenciál mellett, élről élre haladva. Ez stílusos sízést tesz lehetővé tudásszinttől függetlenül.

atomic women flex zone

Full Sidewall – Teljes oldalfal – A sí teljes hosszában végigfut a pontos irányíthatóság és stabilitás érdekében.

MX Sidewall – Majdnem teljes oldalfal – A sí 70%-án végigfut a pontos irányíthatóság és stabilitás érdekében, a végeknél (elöl 20% hátul 10%)  marad a cap szerkezet így ez a rész könnyebbre van hagyva.
.

Step Down Sidewall 2.0 – Függőleges oldalfal felépítés a síléc közepe alatt, mely biztos él tartás eredményez a havon, az eleje és vége pedig puhább cap szerkezet, ami a léc manőverezhetőségét segíti elő, valamint növeli a tartósságát a kritikus pontokon. Lényegében ahol erősnek kell lennie ott erős, ahol puhábbnak ott puhább és strapabíróbb.
atomic step down sidewall 2_0

Tapered Sidewall: Úgynevezett „kúpos” oldalfal szerkezet mely vastagabb a léc gyengébb hátsó részén, ami a hirtelen kigyorsulást segíti.

All Mountain Rocker (15/85/0) – A léc eleje, 15%-ban vissza van hajlítva, rocker geometriájú, mely könnyíti a kanyarkezdést. A 85%-a pedig hagyományos úgynevezett camber profilú, ami stabillá teszi a csúszást.
atomic all-mountain rocker 15_85

All Mountain Rocker (10/90) – 10%-os felhajlítás a léc elején, mely könnyíti a kanyarkezdést, majd 90% hagyományos camber ív, ami stabillá teszi a csúszást.

Race Rocker (5/95) – A léc elejét enyhe 5%-ban a hajlítják fel, ami épp elegendő segítséget nyújt a kanyar kezdéshez. A maradék 95% camber zóna miatt elég sok élfelület jut a hóra a stabilabb csúszás érdekében.

Piste Rocker (10/90/0) – A léc eleje, 10%-ban vissza van hajlítva, rocker geometriájú. A 90%-a pedig hagyományos úgynevezett camber profilú. Ez a legenyhébb rocker felhajlítás, főként kezelt pályára való, (sokszor slalom) léceknél szokták alkalmazni, amikből eleve rövidebbet szokás választani.  Ez a 2013-ban bevezetett újítás a carving léc gyártása óta a leghasznosabb találmány, márkafüggetlenül. Lényege hogy a felhajlítás miatt olyan mintha rövidebb lécünk lenne, így könnyebben tudunk vele kanyarodni, élről élre helyezni. Viszont amikor a lécet megdöntve az élén sízünk, akkor az egész hossza érintkezik a felszínnel, így stabil tartást biztosít számunkra. Lényegében a hosszú és rövid léc előnyeit ötvözi.
atomic piste rocker 10_90

Powder Rocker (30/55/15) – Mély havas rocker. A léc eleje, 30%-ban, a vége 15%-ban van vissza hajlítva, rocker geometriájú. 55%-a pedig hagyományos úgynevezett camber profilú. Ez a legjobban visszahajlított rocker típus, ahol még a léc hátulja is felfelé hajlik. Mély havas vagy all mountan léceknél alkalmazzák, ahol az extra könnyű kanyarkezdés és buckára, szűz hóra való könnyű felúszás a cél.

Active Camber – 100% camber profilja a gyors szlalom íven maradást szolgálja.

Horizontal Rocker, HRZN Tech Tip and Tail –  Az ABS oldalfal-konstrukciót egy forradalmian új horizontális rockerrel köti össze, elől és hátul is. A léc végei kanál formájúak, az oldal irányban is fel vannak hajtva. Így 10% -kal több felületet kapunk elől és hátul is. Nagy hóban játszi könnyedséggel úszik fel, plusz kevesebb csúcs-elhajlást és jobb nyomkövetést biztosít. Jég rögös, rossz minőségű pályán 0-ra csökkenti a leélezés esélyét. Rendkívüli játékosságot kölcsönöz a lécnek. 

Cap Fiber Core (üveg szálas mag) – Rendkívül könnyű konstrukció, lényege hogy a jelentős súlycsökkenés révén könnyen irányíthatóvá válik a síléc.

Densolite Core – Speciális műanyag jellegű hab szerkezeti réteg. Agilis és csillapítja a rezgéseket könnyed sízés közben.

Power Woodcore – Kemény tölgy és könnyű nyárfa kombinációja. Stabil, sportosan hajlik, a nagy teljesítményű síléceknél alkalmazzák.

Light Woodcore – Könnyű nyárfa mag szerkezete stabilitását fokozza, könnyen kezelhető, nem fáraszt le a nap végére. 

Ultra Light Woodcore – Könnyű nyárfa mag karuba fával keverve extra könnyű súlyt eredményez de nem áldozza fel a stabilitását. Könnyen kezelhető, nem fáraszt le a nap végére. 

Titanium Stabilizer: A mag alatt elhelyezkedő titánium réteg. Remekül nyeli el a rezgéseket, és kiváló torziós stabilitást nyújt.

Titanium Powered – 2 titán réteggel erősített kialakítás, egy a famag alatt, egy fölötte. Nagy tempó mellett is megfelelő stabilitást biztosít, akár a jeges, kifagyott kemény havas szakaszokon is.

Ultra Titanium Powered – 2 titán réteggel erősített kialakítás, egy a famag alatt, egy fölötte. Nagy tempó mellett is megfelelő stabilitást biztosít, akár a jeges, kifagyott kemény havas szakaszokon is.

Titanium Backbone 2.0: Ultra könnyű titánium réteg, mely végig fut a léc teljes hosszában. Növeli a léc stabilitását, merevíti azt.

atomic titaniumbackbone 2

Carbon Tank Mesh – Lényege, hogy szuper merev szövött carbon réteget építettek a lécbe a famag főlé, mely tovább növeli a stabilitást és a léc teljesítményét hozzáadott súly gyarapodás nélkül.
atomic carbontankmesh

Twin Progressive Sidecut: A léc elején nagyobb még a végén kisebb a rádiusz. Ez a kialakítás könnyíti a kanyar kezdést és megfelelő tapadást biztosít amikor kifelé jövünk a fordulóból. Jobb irányítás mellett segíti a dinamikus élről élre váltást.

Multi Radius Sidecut – Cross geometriával rendelkezik, az óriás-szlalom és a szlalom között félúton, ami jó mind a rövid, mind a hosszú kanyarodáshoz. Ezt a formát úgy választották, hogy a sí nagyon mozgékony legyen, megkapj mindent, amire szükséged van a pálya meghódításához, egész szezonban!

High Speed Sidecut – A léc oldalának kivágásánál a lehető legnagyobb sebesség elérésére volt a cél. 

Energy Backbone – Megerősítés kulcsfontosságú zónákban, amely extra erőt és éltartást biztosít a síléc számára.

Prolite konstrukció – Ahelyett, hogy a szokásos konstrukcióval kezdenék a léc építését, majd kivágnák a felesleges részeken az anyagot a súly megtakarítása érdekében, a Prolite ellenkezőleg jár. A lehető legvékonyabb profillal kezdenek, majd megerősítéseket építenek azokon a kulcsfontosságú területeken, ahol a leginkább van szükség az erőre – például a kötés alatt és az élek mentén.

Exo Profile – Egy speciális ferde oldalú, erősített gerincrésszel ellátott profil, ami egy olyan radikális 3D forma, ami csökkenti a felesleges lengősúlyt a lécben, megkönnyítve az irányítását. Könnyedén kanyarodhatsz az elképzelt íven, oldal csúszás és beremegés nélkül. Valamint megóvja felszínét a sérülésektől, karcolódástól, növelve az élettartamát.

Wide Body Concept: szélesebb léctest a stabilitás és extravagáns dizájn érdekében.

World Cup Base Finish – Magas molekula sűrűségű talpanyaga a világkupára gyártott léceknél is használatos, sokáig tartja a waxot és villám gyorsan gyorsul.

Atomic Edges – Az atomic élek acélból ötször annyira kopásállóak, mint a szokásos acélok, a szilárdság és a tökéletes tapadás érdekében.

ARC kötés rendszer: Lényege hogy egy ponton van rögzítve a kötés, így nem akadályozza a léc természetes hajlását, hajlik mint egy nyíl.  Lehetővé teszi hogy megnövekedett flexibilitása révén kihasználd a léc teljes hosszát. Könnyed oldal csúszást és maximális tapadást biztosít a fordulóknál, mivel a természetesen hajló léc követi a pálya egyeletlenségeit. Az orrésznél biztosítják a torziós merevséget (Torsion Control,) a léc által keltett rezgéseket pedig a  Shockilla párnás alátámasztás nyeli el. Ez a videó magyarázza a legjobban.

Atomic_ARC_technologia

Structured Topsheet – Felszíni kiképzése ellenálló a karcolódással szemben, segít hosszú távon megőrizni külső szépségét.  Kezdő – középhaladó síelők számára ajánljuk!

Power Channel Titanium: A Power Channel technológia előhajlítja a sílécet a léc eleje és vége között, ezáltal biztosítja a tökéletes felületi nyomáseloszlást. Így garantálva a síléc és pálya állandó kapcsolatát a hirtelen változó domborzat , ill. sebesség mellett. A titánium segítségével lesz a léc rendkívül erős, ugyanakkor mégis könnyű és rugalmas.

Power Channel Carbon: A Power Channel technológia előhajlítja a sílécet a léc eleje és vége között, ezáltal biztosítja a tökéletes felületi nyomáseloszlást. Így garantálva a síléc és pálya állandó kapcsolatát a hirtelen változó domborzat, ill. sebesség mellett. Carbon erősítés biztosítja a léc szilárdságát.

Power Chanel Magnesium: A Power Channel technológia előhajlítja a sílécet a léc eleje és vége között, ezáltal biztosítja a tökéletes felületi nyomáseloszlást. Így garantálva a síléc és pálya állandó kapcsolatát a hirtelen változó domborzat ,ill. sebesség mellett.A magnéziumnak alacsonyabb a fajsúlya a titániumnál ,és robbanékonyabb gyorsulást tesz lehetővé.

Power ROD Magnesium: nyomáseloszlást segítő technológia a robbanékony gyorsulás érdekében.

Power Bridge: hajlékony, de erős versenyplatni

Dual Torsion Bar: kiváló erőátvitelt (síelő és síléc között) és éltartást tesz lehetővé. A Mono változat továbbfejlesztése.

Mono Torsion Bar: kiváló erőátvitelt (síelő és síléc között) és éltartást tesz lehetővé.

Nanotechnology: Ultravékony atom-molekula burok, mely erősebb és könnyebb az acélnál is. Így a léc stabil és könnyen irányítható.

NanoFrame: Ultravékony atom-molekula burok, mely erősebb és könnyebb az acélnál is. Így a léc stabil és könnyen irányítható.

Independent Torsion System: Függetleníti a torziós hatásokat.

Ceramic Base: Erős anyag, ami ellenáll az erőteljes erőhatásoknak, ütéseknek.

Beta Technology: A dupla cső szerű Béta profil 2 kamrás szerkezeti felépítésen alapul, mely garantálja a kiváló él tartást, optimális csavarodási tulajdonságokat és az egyenletes síelést.

Aerospeed1: A felszínnek golf labdához hasonlít a struktúrája. Ez a különleges felszín csökkenti a turbulenciákat, ami pozitívan befolyásolja a sí futását, irányíthatóságát, főleg nagy sebességnél.

BLIZZARD

IQ kötés rendszer: Egy ponton középen van rögzítve a síléchez a kötés, így annak szabad mozgását nem akadályozza, természetesen hajlik lábunk alatt. Mozdulataink, energiánk közvetlenül megy át a sílécre, energiatakarékosabban, és dinamikusan csúszhatunk. Videó itt.

blizzard iq binding system

RCR (Rocker Camber Rocker) – Ez a profil 4mm-es első-hátsó felhajlításával éppen annyit segíti a kanyarodást, hogy az ne menjen az él tartás rovására. Középső camber zónája tökéletes stabilitást biztosít a keményre fagyott szakaszokon is.

Full Camber – 100% camber profilja a gyors szlalom íven maradást szolgálja.

IQ Sandwich Titánium  paulowina/bambusz famagos szerkezete tökéletes keveréke a teljesítménynek és a stabilitásnak, egy csipetnyi megbocsátással az egész napi síelés közepette.

Flipcore gyártási technológia: Rocker síléc gyártása, eltérő, forradalmi módon. Talán a Blizzard legfontosabb, és leghasználhatóbb technikai újítása. Lényege hogy a léc magját még az előtt hajlítják fel az úgynevezett rocker formára, mielőtt belehelyeznék a présbe a többi réteggel együtt. Így a gyártás folyamán már nem “szenved el” több erőhatást, nem gyengül. Ennek előnye hogy természetesen hajlik a léc, por hóban remekül úszik, és kiemelkedő a stabilitása, él tartása. Az így készült lécek könnyen kezelhetőek és rendkívül jól manőverezhetőek. Bővebben itt olvashatsz a technológiáról.  Videó itt.

blizzard flicore technológia

Composite Core – Speciális műanyag jellegű hab mag szerkezet. Agilis és csillapítja a rezgéseket könnyed sízés közben.

Poplar woodcore – A sí szíve egy nyárfa magból és üvegszálból áll. Ez könnyebb kezelhetőséget és rugalmasságot biztosít a sí számára. A nyár egész életében fenntartja a sí élénk érzetét.

Woodcore – Válogatott fa magja alulról indul, és kiterjed a síléc teljes szélességére. Kombinálja a hajlékonyságot a megbocsátó teljesítménnyel.

Composite Sidewall – A léc nagyjából 70%-án végigfutó erős kompozit oldalfal, a kötés alól indul a végek felé elvékonyul, itt egy kicsit több torziós hajlást enged meg a lécek végeinél a kényelmoesebb kanyarkezdésért és fordulásokért.

Tip Rocker (10/90) – 10%-os felhajlítás a léc elején, mely könnyíti a kanyarkezdést, majd 90% hagyományos camber ív, ami stabillá teszi a csúszást.

Sandwich Compound Partial Sidewall – Függőleges oldalfalak a maximális élfogásért és a közvetlen erőátvitelért az élek felé nagyobb tempó mellett is.

Titanium laminátum réteg hozzáadásával rendkívül merev és a síelő minden mozdulatának energiáját továbbítja a hóra. Ez a szerkezet garancia a stabil, remegés mentes él tartásra. Kemény havas pályán is nagy sebességgel, oldalcsúszás nélkül siklik. 

DuraTec – Új típusú héj borításokat foglal magában, amelytől tartósabbak és jobb mechanikai tulajdonságokkal rendelkeznek a lécek.

Sintered Base : A sí alján nagy sűrűségű szinterelt alapot talál, amely bármely hóviszonyban gyorsan csúszik, valamint strapabíró és könnyű javítani.

 

ELAN

Amphibio Profil kialakítás: Ötvözi a rocker felhajlítás és a hagyományos camber profil előnyeit, könnyű kanyar kezdés mellett precíz él tartás, stabilitás.  Az elan legnagyobb fejlesztése a waveflex óta. Ezt úgy érik el, hogy csak a síléc külső felét hajlítják fel, a belső fele marad hagyományos camber profilú, tehát van egy jobbos és egy balos lécünk. Gyorsan, könnyedén kivitelezhetőek az él váltások, megnövekedett stabilitásban van részünk a kanyar kezdéstől a következő fordulóba érkezés végéig. Garantált a stabil él tartás a hosszabb íveknél is. Élmény vele síelni.

elan amphibio profil

Amphibio Truline az aszimmetrikus sí kialakítást a következő dimenzióra emeli azáltal, hogy a megfelelő anyagokat a sílécek szélein elhelyezi el. A szerkezeti anyagokat a teljes síléc hosszában helyezik el, ezáltal nagyobb stabilitást biztosítva a forduló közben – miközben kevesebb anyag kerül a külső élek fölé, sima és könnyű, tökéletes fordulást eredményezve.

Amphibio 4D – Összevont együttes technológiákat takar, melyek közösen fejtik ki hatásukat. Egyrészt az amphibio fél rocker profil ötvözi a rocker felhajlítás és a hagyományos camber profil előnyeit. Másrészt a léc eleje és vége különböző titániumos kialakítást kapott, és mindkét szekciónak megvan a maga funkciója. A konvex eleje precíz kanyar kezdést tesz lehetővé, az élekre ható erőteljes erőátvitel révén. A konkáv vége pedig garantálja a szuper könnyű kilépést a fordulóból. A kettős formájú titánim réteg növeli a torziós stabilitást és 30%-al csökkenti a keletkező rezgéseket.
elan 4d

Groove technológia – a végső bizalomerősítő. Harmonizálja az egyensúlyt és irányítást a bordás alakú energizátorok segítségével, amelyek egy egységes rugalmas profilt hoznak létre, és segítenek a síelőknek abban, hogy megtalálják a stabilitást bármely pályaszakaszon. Megkezdve a kanyarodást a bordák erős, energizált teljesítményt biztosítanak.

Arrow Technológia: Stratégiailag megformált karbon platni és  titán szerkezeti rétegek felhasználása a síben, amelyek harmóniában dolgoznak, hogy a sílécre gyakorolt mozdulataink reakcióideje villám gyors, precíz és pontos legyen. A camber hajlítású carbon lemez rögzítve van a síléchez és energiát generál az elejébe. A nyíl alakú titán réteg egyidejűleg összegyűjti és átruházza ezt az energiát az élek felé, és ez az él nyomás szuper stabil tartást eredményez. Az ilyen technológiával ellátott síléc pontosan, remegés nélkül hasít keresztül a legkeményebb jeges szakaszokon is, úgy hogy közben tökéletesen irányítható marad a léc.

Arrow Rocker – Különleges profil, kissé megemelt csúccsal és nyíl alakú megerősítéssel a gyors, reaktív kanyarkezdés és a tökéletes pontosság érdekében. A csúcsban lévő nyíl alakú megerősítés aktiválja a rocker felhajlítást, és a kanyar végén erősebbé és stabilabbá teszi a sí elülső részét, hogy folyékonyán kapcsolhassuk hozzá a következő fordulót.

 

Integrált Fusion Kötés: a síléc és a síkötés egységbe integrálása, ezáltal hajlékonnyá válik a léc a bakancs talpa alatt is, nem akadályozza az ívtartást. A síelő által kifejtett energia egyenesen a léc belsejébe irányítódik, lehetővé téve az egyenletes fordulást.

Wave Flex: Ahhoz , hogy a léc egyaránt könnyen kezelhető legyen a rövid és hosszú kanyarodásnál, egyszerre kell hajlékonynak és torziósan merevnek lennie. Ezt a két tulajdonságot ötvözi a technológia, melyet a hullámos kialakítással érnek el. Ha szemből nyomod a lécet jól hajlik, ha csavarni próbálod merev.

ealn waveflex technológia

Wavelight technlológia: Puhább flexibilitás maximális stabilitás mellett a kanyarban. A hullámok speciális formájának köszönhetően a síléc vékonyabb és könnyebb. A waveflex nők számra fejlesztett változata.

elan wavelight

Early Rise Rocker: Enyhe felhajlítás a léc elején és végén is (a zöld rész jelzi). Az eleje és vége, 10%-ba vissza van hajlítva, rocker geometriájú. A 80%-a pedig hagyományos úgynevezett camber profilú. Ez a 2013-ban bevezetett újítás a carving léc gyártása óta a leghasznosabb találmány, márkafüggetlenül. Lényege hogy a felhajlítás miatt olyan mintha rövidebb lécünk lenne, így könnyebben tudunk vele kanyarodni, élről élre helyezni. Viszont amikor a lécet megdöntve az élén sízünk, akkor az egész hossza érintkezik a felszínnel, így stabil tartást biztosít számunkra. Lényegében a hosszú és rövid léc előnyeit ötvözi. 
elan early rocker

Fusion X System: A kötés rendszerek következő generációja. A Fusion X az Elan következő generációs nagy teljesítményű kötésrendszere. Az új egy pontos csatlakozású kialakítás lehetővé teszi a síléc és kötés közötti simább, szabad hajlítást, ami könnyű kanyarkezdést eredményez. 30% -kal könnyebb, az új piramis alakú szerkezetet titániummal erősítik meg a további szilárdság és a közvetlen, erőteljes élről élre reagálás érdekében. A nagy sebességű síelés most pontosabb a közvetlen energiaátvitel miatt.

Power Shift kötésrendszer – Teljesen integrált síkötés, amely rugalmas flexibilis platni a platnin formában van kialakítva. Az egyedi PowerEdge emelők biztosítják a közvetlen erőátvitelt a kötéstől az élekig, biztosítva a gyors kanyart és a fokozott reagálást a kanyar alatt. A lemez végpontjain lévő rezgéselnyelők csillapítják a rázkódást a kényelem és a reaktivitás javítása érdekében.

A QuickShift System egy teljesen integrált síkötési rendszer, amelyet lágyabb, szabad flex-plate-in-plate kialakítással fejlesztettek ki. Ez a rendszer könnyű anyagok felhasználásával készült, vékony profilú és lágyabb lemezzel van szerelve, amely kiegészíti az U-Flex síterületet, továsbb könnyítve a kanyarodást.

NanoTech Running Base: Nanorészecskékből álló egyedi talpanyag, amely javítja a tartósságot és ideális csúszási teljesítményt nyújt minden hóviszonyban.

Slim Shape Technology: A Slim Shape technológia drámaian csökkenti a sí súlyát, biztosítva ezzel, hogy az Elan női sílécek a legkönnyebbek a világon. A héj különleges formája lehetővé teszi számukra, hogy úgy legyenek vékonyak és könnyűek, hogy mellette tartósak és erősek maradjanak. A teljesítmény további növelése érdekében az optimalizált flex minta növeli a torziós merevséget, ami fokozza az energiaátadást a síelőtől és lehetővé teszi a pontos éltartást, szabályozott fordulatokat.

U-Flex Technológia:  A junior sílécek megfelelő mennyiségű rugalmasságának biztosítása volt az egyik legnagyobb kihívás, mellyel az elmúlt években a sítervezők szembesültek. A megoldást az Elan díjnyertes U-Flex technológiája jelenti. A síléc tetején kikönnyítés gyanánt bordákat alkalmaznak, ami nem akadályozza a síléc természetes hajlását, és folyamatos él/hó kapcsolatot eredményez. A forradalmi konstrukció lehetővé teszi, hogy a sí 25% -kal rugalmasabb legyen, mint a versenytárs junior sílécek a piacon. Így tökéletes gyerek lécet kapunk, kombinálva a lágyabb, rugalmasabb műanyagból készült speciális sícipőkkel. Ezek a sílécek könnyű tanulást és gyors erőátvitelt biztosítanak az élekhez.

Lithium Technology: Különböző előnyökkel rendelkező, a lécet erősítő anyagszerkezet. A lítium az ember által ismert legkönnyebb, és a hőmérsékletnek legjobban ellenálló anyag.

Power Spin Technológia: Ez a fejlesztés leginkább a gyors “bolti” versenyléceket érinti. Speciális számítógépes vizsgálatokkal kielemezték, hogy a lécek belső és külső oldalán nem egyformán jelentkeznek a terhelés alatt fellépő erők. Kanyarodás alatt a belülről kifelé mutató erők eloszlása egyenetlen. Ennek orvoslására az ébredő erőknek megfelelően a belső oldalról sugárirányban kifelé mutató bordázatot építettek a síléc szerkezetébe, amely torziós csillapítást is jelent egyben és stabilizálja az amphibio ív külső rocker élét. Valamint megerősítették a léc belső szerkezetét is egy a teljes hosszában elhelyezett karbon réteggel, ami az amphibio profil chamber ívével megtámogatva biztosítja a tökéletes él tartást.

elan power spin technológia

Synflex Core: Szintetikus mag, melynek különböző a sűrűsége a léc teljes hosszában. Csökkentett sújt és optimális hajlékonyságot eredményez az alkalmi , ill. junior síelők számára.

Trulite Woodcore szerkezet: rendkívül könnyű, nők számra készített, a léc elejétől végéig tartó, válogatott famag szerkezet.

elan trulite woodcore

Dualite Woodcore: Könnyű és energikus mag két különböző anyagból.

elan dualite-woodcore

Response Frame Woodcore: Egyedülálló, innovatív a síléc teljes hosszában végig futó laminált famag szerkezet, mely egy puhább belső és az azt körülvevő keményebb fából áll. Eredménye a közvetlen erő átvitel kiemelkedő stabilitás mellett.

elan responseframe-woodcore

Power woodcore: Famag szerkezet, vertikálisan kapcsolódó két oldali oszlopos merevítésből áll, mely un. erő keretet alkot a léc belsejében. Ez az erőkeret lehetővé teszi a magasabb torziós stabilitást, kombinálva a fokozott érzékenységgel. Továbbá, ez a konstrukció jobb él tartást eredményez a léc elején és végén, valamint egységesíti a síléc flexibilitását.

elan power woodcore

Supralite Woodcore: 2 oldalt fa, középen speciális airex composit anyag a súlycsökkentés és optimális flexibilitás érdekében.

elan supralite woodcore szerkezet

Shell Construction: Előformázott anyagszerkezet, általa csökken a rétegek mennyisége, és fokozódik az energiatovábbítás. Kényelmesen kezelhető a léc a könnyű anyagszerkezet miatt.

Monoblock felépítés: Éltől élig tartó speciális laminált felépítés, mely egybefüggő torziós egységet hoz lére, így biztosítva a megfelelő erő átvitelt síelő, síléc és a pálya között, valamint a torziós szilárdságot.

elan monoblock konstrukció

Fibreglas üvegszálas erősítés: a síléc magja alá vagy felé helyezett réteg, mely optimalizálja a flexibilitást és fokozza a torziós merevséget.

elan fibreglass

Full Power Cap szerkezet:  ez az anyagszerkezet könnyű, megbocsájtó hibáinkkal szemben, kezdő léceknél alkalmazzák

elan full power cap szerkezet

Express: Energia átviteli rendszer a síelő és síléc között. Keresztvezető gumiszerű anyagból, amely a nyomást a léc éleihez kényszeríti. Fokozott éltartást és megnövekedett irányíthatóságot eredményez a teljes kanyarodás alatt.

RST Sidewall: Vertikális oldalfalak a maximális éltartásért a síléc teljes hosszában , valamint a közvetlen energiaátvitelért az élekbe. Nagy sebesség mellett, agresszív síelők számára.

DST (Dual Sidewall Technology) oldalfal  A kettős oldalfal technológia kombinálja a vertikális oldalfal kimagasló él tartását a Cap konstrukció kanyarodást elősegítő, kezelhetőséget növelő tulajdonságaival. Jellemzően az amphibio termékcsalád léceinél alkalmazza az elan, ahol megkülönböztetjük a jobbos és balos sílécet. A síléc belső oldalai teljes vertikális oldalfalat, még külső oldalai a kötések alatt részleges oldalfalat kaptak. A külső oldal kötésen kívüli részei Cap konstrukcióval épültek. Ez a vegyes oldalfalas szerkezet könnyű kezelhetőséget kínál magas stabilitás mellett. Pont ott könnyít és erősít ahol a legszükségesebb. 

Laminated Woodcore – Ez a tetejétől az aljáig laminált famag minden modellhez és mérethez speciálisan lett kialakítva. Különböző fafajták megfelelő kombinációkban történő használata lehetővé teszi a hajlítási minta beállítását a különböző teljesítménytípusokhoz. Ez a rendkívül érzékeny és rendkívül tartós fa mag közvetlenül az élekre továbbítja az energiát, és mindenféle körülmények között kiválóan teljesít.

Monolite Woodcore: Vékony profilú famag, mely könnyű és hajlékony.

 

Mono Titanium – A famag felett elhelyezkedő titánium réteg, mely fokozza az érzékenységet, erős de rugalmas anyag, a torziós szilárdság szolgálatában.
elan mono-ti

Dual Titanium – 2 titánlemez, egy-egy a famag alatt és felett, torziósan rendkívül szilárddá teszi a lécet, nagy tempó mellett is precízen irányítható. Valamint progresszív rugalmassággal ruházza fel a maximális teljesítmény eléréséhez.
elan dual-ti

FISCHER

Turn Zone, BAFATEX® – A szabadidős sportolók számára rendkívül fontos tényező a fordulási képesség, amelynek jellemzői szempontjából 3 dolog kiemelkedő fontosságú: Az alsó külső élek carving formája, a léc csúcsának és farkának alakja és jellemzői. Ezeken a helyeken alkalmazott BAFATEX® anyag csökkenti a súlyt. Így a sílécek jól kiegyensúlyozottak a dinamikus kanyarodáshoz, amely szabadságot nyújt, bármilyen stílusban is síelj. Ez az új, csökkentett súly a Triple Radius formával kombinálva különösen sokoldalúvá és gyorsan reagálóvá teszi ezeket a modelleket, így mindig te irányítasz. A „BAFATEX Turn Zones” egyszerre könnyen forgatható, stabil, alacsony rezgésű és torziósan merev. Más szavakkal: sokoldalú a maximális vezetési élmény érdekében.

Turn zone: Lehetővé teszi a sí könnyebb mozgását, mozgékonyságát és reaktivitását, dinamikus kanyarodáshoz.

BAFATEX®: Az újonnan bevezetett, könnyű, nem szőtt szövet, elképesztő szilárdság / tömeg aránnyal és kiváló tartóssággal, erőt és simaságot ad a síépítésben.

Air tec: Speciális marási eljárással a famag súlya 25% -kal csökken, a hajlítási és torziós stabilitás elvesztése nélkül. Eredménye egy könnyebben kezelhető, de ugyanúgy stabil léc.

Fischer airtec

Air tec Ti: Speciális eljárással megmunkált famag 2  szintén megmunkált titánium réteg között. Az átlag famagos titániumos szerkezethez képest 25%-al könnyebb, ugyan olyan torziós szilárdság, stabilitás mellett. Így könnyen irányítható, de stabilan futó lesz a síléc.  Videó itt.

fischer air tec ti

Dual Radius System: Különböző rádiuszt kapott a léc eleje és vége, így gyorsabb kanyar kezdést és kiemelkedő teljesítményt nyújt mind a hosszú, mind a rövid fordulatokban. Síelés közben könnyen érzékelhető az eleje és vége közti rádiusz különbözősége, lehet vele játszani hogy éppen hova terhelünk.

fischer dual_radius_system

Razorshape: A szintezett oldalfalak különleges, borotvaéles formát adnak a sínek. Először is, természetesen ez csökkenti a súlyt. Másrészt ez az új, különleges síléc forma további sebességet és gyorsulást kínál, mivel kisebb a hóval érintkező felület.

fischer razorshape

Fischer ROCKER TECHNOLOGY:  A legjobb teljesítmény elérése érdekében a különféle pálya típusok szerint 4féle rocker felhajlítást alkalmaznak a fischer léceknél. All Mountain ROCKER, Freeski ROCKER, Tour ROCKER and On-Piste ROCKER. A felhajlítás mértéke, illetve hogy hátul is fel van e hajlítva a léc különböző. A leg enyhébben a léc eleje a kezelt pályára (On-Piste) való léceknél van felhajlítva, legjobban pedig  a túra lécek eleje hátulja, hogy tudjanak úszni a mély hóban. A felhajlítás mértékét az alábbi táblázat szemlélteti:

fischer rocker technology

A tripla Rádiusszal korábban nem tapasztalt dinamikus fordulókat érhetünk el. Lehetővé teszi a jobb irányítást és az erőátvitelt az egész fordulóban – kezdve a pontos fordulás indítással és a pontos csúszási fázissal a forduló végén a végső gyorsulásig.

Bükk és nyár famag szerkezete könnyű de erős, stabilitás kombinálva könnyedséggel a kiegyensúlyozott rugalmasság érdekében. Ezt fogják közre (Air Carbon Ti 0,8) könnyű karbonnal erősített Dupla Titánium lapjai. Melynek eredménye a tökéletes élfogás és rendkívül egyenletes futás.

Carbon (Szén) – Könnyű, merev kiegészítő a sí felépítéséhez, amely tompítja a rezgéseket és sima csúszást biztosít.

Aircarbon –  Ez a repülőgépgyártásban használatos szénszálas anyag szuperkönnyű, azonban mégis extrém kemény. Könnyebb kezelhetőséget és jobb performance-tulajdonságokat biztosít.

 

Sandwich Sidewall Construction – A fa mag ABS oldalfalakkal kombinálva a klasszikus szendvics konstrukcióban a kiegyensúlyozott flexibilitás és a tökéletes reakció érdekében.

Sintered Base : A sí alján nagy sűrűségű szinterelt alapot talál, amely bármely hóviszonyban gyorsan csúszik, valamint strapabíró és könnyű javítani.

 

HEAD

A head által fejlesztett all ride rocker ( 20% / 80% ) profil ugyan úgy otthon érzi magát a kifagyott pályán, mint a porhóban. A láb alatti camber (80%) rész biztosítja a tapadást és a reakcióképességet, elülső rocker (20%) felhajlítása pedig az optimális mozgékonyságért és túrt havas úszásért felelős. 

V- Shape : Elől széles geometriája aktívan segíti a kanyarok megindítását, még a keskenyebb hátsó része minden fordulóban segíti a sima befejezést. Ha kevesebb fáradtsággal szeretnéd elkapni a gyors és precíz fordulókat, ezt a lécet imádni fogod.

ERA 3.0 technológia: 3 kulcs fejlesztést tartalmaz, egyesítve azok pozitív tulajdonságait. 1. Az Allride Rocker felépítés 80% hidat és 20% hinta ívet jelent, ami könnyű kormányozhatóságot eredményez a puha hóban. 2. A Progresszív rádiusznak köszönhetően 50%-kal kevesebbet kell dönteni a lécen a jobb és stabilabb él tartáshoz. 3. Az “Intellirise Rebound” technológia a stabilitásért felel. Ez a rendszer a sí csőrén ébredő rezgéseket csillapítja a Head által tökélyre fejlesztett piezo elektronikus kiegyenlítés segítségével.

Graphene technológia: A head szerint ez a legkönnyebb, legvékonyabb és legerősebb anyag a sígyártásban. Erősebb mint a gyémánt és 300x erősebb mint az acél. Tehát minden sígyártáshoz hasznos tulajdonsággal rendelkezik. A tenisz ütői gyártásánál is alkalmazzák ezt az anyagréteget.

V-Shape LYT Tech Construction :  Rendkívül könnyű Karuba fa maggal, teljes hosszúságban beágyazott grafénnal kiegészítve, ami kimagasló robbanékonyságot és tartósságot biztosít, könnyű és agilis kivitelben.

Libra Womens architecture:  A női igények által létrejött technológiák összessége. Melynek célja hogy könnyű, kiegyensúlyozott és jól irányítható legyen a síléc. A lécgyártásban elterjedt hagyományos anyagok (fa, titánium, üvegszál) helyett ugyan olyan erős, de könnyebb anyagokat (carbon, koroyd, grahene) alkalmaznak. A léc közép részét könnyebbre csinálják a jobb egyensúlyozhatóság végett. A jobb irányíthatóságot az ERA 3.0 technológia biztosítja. 

Intelligence: Torziós stabilizáló rendszer. A síléc merevsége alkalmazkodik a sebesség és terep viszonyok változásához., valamint csökkenti a léc vibrálását. Így a síléc garantálja a precíz kanyarokat és az optimális irányítást.  Működésének lényege hogy a síléc minél gyorsabban és minél keményebb havon csúszik, annál jobban remeg. Ebből a remegésből származó mozgási energiát hasznosul és alakul mechanikai energiává, hogy szilárdítsa a lécet.  Úgynevezett intelligens piezoelektromos szövet szálakat helyeztek el a lécben 45 fokos szögben. Az intelligens szálak által létrehozott elektromos energia zárt körben használódik fel, ahol egy rezisztorban gyűlik össze, és onnan kerül vissza az intelligens szálakhoz. Minél nagyobb a tempó, annál nagyobb a remegés és vele együtt a mechanikai energiából származó torziós szilárdulás. Lényegében ha lassan megyünk szépen hajlik alattunk, ha gyorsulunk keményedik hogy jól tartson.     Videó itt.

head intelligence technologia

Torque Turning Technology: Rendszer amely kombinálja a puha hosszanti hajlást a magas torziós merevséggel és stabil él tartással. Olyan fém ötvözet szerkezetű, a lécbe integrált szkeleton vázas torziós merevítő rendszer, mely hosszanti  irányban nem zavarja a léc hajlását, viszont megakadályozza csavarodását. Általánosságban nagyobb tempójú sízéshez keményebb, merevebb lécre van szükség, ugyanakkor viszont minél keményebb egy léc, annál nehezebben rakjuk kanyar ívre, mivel hosszanti irányban is nehezen hajlik. Ezt hivatott kiküszöbölni ez a Torque Turning technológia. Egyre több az elöl hátul szélesített síléc, amik a nagyobb felületük miatt jobban csavarodnak, ezért is fontos olyan torzós merevítő rendszereket alkalmazni, amik nem nehezítik a léc hajlítását.   Videó itt.

head torque kanyarodási technológia

Nano Tech Coating: Speciális nano technológián alapuló felszíni kialakítás, nem tapadó felület, amelynek szerkezete és molekuláris vegyületei hasonlóak a sí talp anyagához. Ez a bevonat lehetővé teszi hogy a szokásos wax segítségével waxold a léc tetejét is és így könnyű, tapadásmentes és hómentes felületet kapsz a túrázáshoz. Nem cipelsz felesleges havat magaddal, így kevésbé fáradsz el. Túra léceknél alkalmazzák.

Graphene Power Sidewall Jacket – Innováció a síléc gyártásban, amely a közismert üveg szálas konstrukciót és az ABS oldalfal felépítést ötvözi. Könnyű sí, könnyű irányíthatósággal, oldalfalak a jobb tompításhoz, ütéselnyeléshez és az élmegtartáshoz. 

Strukturált UHM C talp – Ugyanazt a kiváló minőségű anyagot használják, amelyet a Head világvezető verseny síléceihez használnak. Különböző strukturált futási alap minden körülményhez.

K2

Carbon Web: szénszálas háló réteg a léc végénél és elülső testén elhelyezve. Növeli a léc szilárdságát számottevő súly gyarapodás nélkül. Megfelelő él tartás biztosít, ahol a legnagyobb szükség van rá.

k2 carbon-web

Carbon Boost Braid –  kereszt irányú karbon szálakat helyeztek a kötés előtt és után a kontakt pontok környékére, ami finomra hangolja rugalmasságát “pop” és a síelőre való visszahatását.

Channel Light Core: 3 féle fábol (Tanne/Paulownia/Bambus) készült mag szerkezet, melyeket úgy helyeztek el a léc hosszában hogy a lehető leglágyabb felxibilitást érjék el, a legkisebb súly mellett. Így könnyen kezelhetővé válik a léc, kellemes vele siklani.

BioFlex Core: A k2 két féle famagot használ a női léceknél. Kemény nyár fát a középrészen a megfelelő stabilitásért, él tartásért. Puha paulowina (császárfa) fát az elején és végén a természetes hajlásért. Valamint a kisebb lengő súly, kevésbé viszi el kanyarnál a lécet, könnyebben irányítható. A famagok keverési aránya szerint 3 féle mag szerkezetet különböztetünk meg. (I.II.III.)

k2-bioflex-cores

Directional Taper léc forma: Mérsékelten szélesebb az eleje a végénél, maximalizálva a léc teljesítményét előre menetben. Így egy picit változnak a tulajdonságai hátra felé síelve.

k2 directional-taper

Hybritech Sidewall: Az oldalfal és cap konstrukció keveréke, egyesíti az előbbi pontosságát, teljesítményét az utóbbi pihe könnyű karakterisztikájával és sima kanyar kezdésével.
k2 hybritech-sidewall

TwinTech Sidewall: Twin tip léceknél alkalmazott oldalfal szerkezet, mely növeli a léc tartósságát. A hagyományos oldalfal 90 fokban találkozik a felső fedő réteggel. A twinTech begörgeti a felső réteget az oldalfalba, csökkentve a találkozási szöget. Így kevésbé sérül a léc az élektől.

k2 twintech-sidewall

Jib Rocker: Leginkább Twin Tip léceknél alkalmazott 20%-os rocker felhajlítás a léc elején és végén. A közepe (80%) teljesen lapos, nincs camber rész. Ez a kialakítás segíti a trükkök kivitelezését pályán vagy por hóban, valamint maximális stabilitást nyújt csúszás vagy érkezés közben a jelentős hó/él kapcsolat miatt.

k2 jib-rocker-profile

Mod Technológia: Integrált rezgés csillapító rendszer, 2 egymáson elmozdulni tudó réteg mozgásán alapuló felfüggesztés. A mod a másodlagos mag, ami hajlik és mozog az elsődleges magon, tehermentesítve azt. Elnyeli a rezgéseket és lökés szerű igénybe vételeket a léc teljes  hosszában, így biztosabb él tartást és irányíthatóságot eredményez.

k2 mod technology

Mod Monic – Szilárd cink-tömegű rezgéscsillapító, amely a tömegcsillapítást a Mod szerkezet egy megcélzott helyére koncentrálja. Eredménye a simább csúszás.

Stance Forward – A Női specifikus kialakítás, figyelembe véve a női anatómiát. A sí általános alakja és oldalsó része úgy van optimalizálva, hogy a 76 mm-es derék előremozdult a hagyományos rögzítési ponttól, hogy tökéletesen kiegyensúlyozott álláspontot teremtsen a sí megfordításához minden körülmények között. A Secret Luv számára olyan egyedi kialakítást ad, amely segít a nőknek könnyebben, kevesebb energia felhasználással síelni.

RoX technológia: Rocker-orientált tervezési filozófia, amely több technológia együttes hatásával javítja a síelési élményt. A recept: famag szerkezet, szénszálas háló (carbon web) a torziós szilárdság növelésére, MOD szerkezet a rezgés csillapításhoz, valamint rocker felhajlítás a könnyű kanyar kezdésért.

K2-ROX-Technology

Konic Technology – A Konic technológia egy forradalmian új sí felépítés, amely újra elosztja a léc tömegét. A mag lényegében több anyagból áll. A sí középpontjában könnyű Paulownia fát (hasonlóan a bambuszhoz) használnak, amely segít a sí teljes súlyának minimális szinten tartásában. A sí szélei mentén azonban merevebb, sűrűbb Aspen famagot találunk szénszálas erősítéssel együtt. Az erősebb, merevebb anyagoknak a sí széléhez való újraelosztása révén drasztikusan csökkent a lengő súlyt, elősegítve ezzel a sí gyorsabbá és manőverezhetőbbé válását, miközben megtartotta azt az erőt, stabilitást és energiát, amelyet mindannyian elvárunk egy prémium all mountain léctől.

Bio Konic Technology– A Konic technológia egy forradalmian új sí felépítés, amely újra elosztja a léc tömegét. A mag lényegében több anyagból áll. A sí középpontjában könnyű (Paulownia) császár fát (hasonlóan a bambuszhoz) használnak, amely segít a sí teljes súlyának minimális szinten tartásában. A sí szélei mentén azonban merevebb, sűrűbb (Fir) fenyő famagot találunk. Az erősebb, merevebb anyagoknak a sí széléhez való újraelosztása révén drasztikusan csökkent a lengő súlyt, elősegítve ezzel gyorsabbá és manőverezhetőbbé válását, miközben megtartotta azt az erőt, stabilitást és energiát, amelyet mindannyian elvárunk egy prémium all mountain léctől. Nagy tempónál stabilan tart, kis sebességnél pedig könnyen manőverezhető.

Catch-Free Rocker – A megemelt csúcs és farok könnyű indulást tesz lehetővé lassú tempóban, stabilitást a fordulóban és kiszámítható kiszállást a kanyarból. Egyszerűen fogalmazva: a Catch-Free Rocker magabiztosságot, irányíthatóságot és könnyű kezelhetőséget biztosít a síelők fejlődéséhez.

 

Speed Rocker:  A hosszabb léc vége enyhe felhajlítást kapott, ami biztosítja a könnyed kanyar kezdést valamint hibátlan átmenetet a következő kanyarba. A léc többi része megemelt camber, ami precíz, energikus él tartást eredményez.

k2 speed-rocker-profile

All Terrain Rocker (30/70): A léc eleje erőteljes 30% felhajlítást kapott, ami jelentősen megkönnyíti a kanyarodást és nagyban segíti a túrt havas, délutáni buckás pályán vagy mély hóban való csúszást. All mountain léceknél alkalmazzák. A maradék 70 % -os camber zóna pedig stabilitást nyújt a keményebb pálya szakaszokon.

Triaxial Braid:  Üveg szállal átszőtt két féle famag, remekül hajlik szemből, viszont torziósan szilárd. Így kiemelkedő stabilitás mellett megmarad a léc játékossága, ezért is kellemes vele csúszni dombos, rosszabb minőségű pályán is.

k2-triaxial-braid

NORDICA

i-Core Torsion Bridge Ti: Teljes famag szerkezet megerősítve speciális geometriájú titán réteggel, mely jóval könnyebb, de ugyan olyan erős mint a hagyományos titán lemezes léceknél. Így könnyebben kezelhető, irányítható, kiemelkedő stabilitás mellett.

nordica i core ti bridge

Evo Energy Frame CA: Üvegszállal erősített, famagos, fémlapos és számos egyéb rétegű szerkezeti felépítés. Megfelelően ötvözi a stabilitást és rugalmasságot, ami elengedhetetlen a gondtalan sikláshoz.

nordica-evo-energy-frame-ca

CamRock Intuitive Profile: 80 miliméteres lapos szakaszt, úgynevezett transzfer zónát iktattak a léc elejére a sícsőr után, és utána jön csak a léc hagyományos (camber) hídja. Így jóval nagyobb felületen fekszik fel a léc, ami lapján sízve növeli a stabilitást, élre döntve ez a szakasz elemelkedi, könnyítve a kanyarodást.

Front Side CamRock: Lényege, hogy a léc felhajlított rocker eleje SL formájú, még a többi része GS geometriájú. Ez a kialakítás segíti a könnyű és gyors élezést kanyarkezdésnél, valamint precíz irányítást, stabil él tartást tesz lehetővé kanyarodás közben. 

NORDICA FRONT SIDE CAMROCK

All Mountain camRock: 25%-os rocker felhajlítás, a szélesebb all mountan léceknél alkalmazzák. Növeli a léc úszási képességét, kezelhetőségét puha hóban. Valamint jelentősen megkönnyíti a kanyar kezdést, rádiusztól függetlenül.

nordica-all-mountan-camrock

 

ROSSIGNOL

Power Turn Rocker: (90/10)  Ez a kialakítás kombinálja 90%-ban a hagyományos profilt, és egy enyhének mondható 10%-os felhajlítást a léc elején. Így könnyen kanyarodik és stabil él váltásokkal sízhető kemény havas kezelt pályán. 

Auto turn rocker:  Változatos rocker keverék, sokoldalúvá teszi a síléceket. Tökéletes arányban ötvözi a camber, rocker zónák arányát. A léc közepén, 70%-át kitöltő hagyományos magasított camber zóna biztosítja a megfelelő teljesítményt, él tartást és precíz kanyar követést. Enyhén felhajlított eleje és vége könnyed kanyarkezdést, irányíthatóságot és sebesség szabályozást ígér.

Powder Turn Rocker:  (25/50/25) A léc elől hátul 25%-os felhajlítása remek úszási tulajdonságokkal látja el túrt, mély hóban.  50%-os camber közép része biztosítja a megfelelő él tartást, torziós szilárdságot.

On trail rocker – (90/10) Kezelt pályás precíz csúszásra tervezték. A léc eleje 10% – ban meg van emelve (Rocker Zóna) amik könnyíti a kanyarodást. A maradék 90% hagyományos camber ív, a precíz élfogás szolgálatában.

All-terrain rocker – (70/30) Kezelt pályás precíz csúszásra tervezték. A léc eleje 30% – ban meg van emelve (Rocker Zóna) amik könnyíti a kanyarodást. A maradék 70% hagyományos camber ív, a precíz élfogás szolgálatában.

Carbon Alloy Matrix – Ez a vadonatúj szerkezeti rost a nagy hatékonyságú anyagok új korszakának kezdete. A rendkívül könnyű formatervezés és a magas mechanikai tulajdonságok kombinálásával a Carbon Alloy Matrix a síléc teljesítményét az egekbe repíti. A szénszál és a bazaltszál okos keveréke. A szén lendületet, könnyedséget és erőátvitelt biztosít, míg a bazalt hozzájárul a csillapítási, rezgés elnyelési és stabilizáló tulajdonságokhoz.

Air Tip konstrukció: A síléc elején és végén alkalmazott méhsejtes kialakítás. Ez a konstrukció drámaian lecsökkenti a léc össz súlyát, valamint a két legtöbbször hóval nem érintkező rész tehetetlenségi súlyát. Ez jelentősen növeli a manőverezhetőségét, úgy érezzük ultra könnyű lécen csúszunk. Az átlagtól szélesebb all mountan vagy mély hó síknél szokták alkalmazni.

Rossignol_Air_Tip_Structure

 

LCT (Line Control Technology) – A Rossignol új fejlesztése egyenesen a World Cup Race technológia fejlesztési részlegüktől származik.Titánból készült középső sín, amely függőlegesen laminált, és a famag közepén halad át, függőlegesen felfelé és lefelé az egész sí alatt. Úgy tervezték, hogy stabilitást biztosítson és kiküszöbölje az ellenhajlítást, ami folyamatos élfogást és erőátvitelt jelent.

Active Flex – A Rossignol a női lécekhez 3 hajlékonysági profilt használ (Boost, Active, Assist) az Active a középút a nagy sebesség és a könnyed játékosság között.

Flex Tip & Tail Tchnology – A gyorsulás ereje és pontossága hozzáférhetőbb, mint valaha. A dinamikusabb gyorsítást hívatott elősegíteni kanyarba be és kilépéskor. Adaptív torziós vezérlést kínál a csúcson és a faron, hogy a carving fordulatokat instant megkezdhessük majd könnyedén léphessünk ki és át egy újabba. Az egyedülálló kialakítás hatékonyan irányítja az energiát a tisztább erőátvitelhez, ami erőfeszítés nélküli spontaneitáshoz vezet, a carving fordulatok egymásba fűzésének tekintetében. Segít, hogy rátalálj a “flow”-ra síelés közben.

Extended Sidecut: A Rossignol kifejlesztette ezt a meghosszabbított oldalsó részt, hogy javítsa a nagy sebességű él tartást, tapadást, miközben növeli a kis sebességű kezelhetőséget. A léc elejéig tartó kiszélesítés következtében, a síléc teljes hossza érintkezik a hóval, amikor a síelő élen halad, nagy sebesség mellett. Alacsonyabb tempónál a forgatás könnyebb a csúcs és a hátsó lengőpontnak köszönhetően.

Oversized Sidecut – Ötvözi a hagyományos, nagyon vékony kialakítású sílécet, modern szélesebb derékszélességgel. A csúcs és a farok keskenyebb szélessége hatékony fogást, valamint teljesítményt és pontosságot biztosít. A kötés alatti szélesítés növeli az irányítást és jobb tartást eredményez kanyar közben. A túlméretezett geometria manőverezhetőséget, teljesítményt és irányítást kínál.

Prop Tech – A síléc elején lévő legfelső megerősített Zicral (speciális alumínium-cink ötvözet) réteget hosszanti irányban ketté, majd még ketté vágták, hogy specifikusan tudjanak külön mozogni a darabok. Így javul az erő átvitel, irányíthatóság, egy kezelhetőbb lécet kapunk.

Prop Tip: Az egyedülálló “méhsejtes” anyaghasználattal kikönnyítik a síléc elejét, így a kanyar kezdés könnyebbé és gyorsabbá válik, játékosabb és precízebb lesz a léc irányítása.

Cap construction – Cap kialakítása csökkenti a súlyt, és kényelmesebb síelési képességeket kínál. Azonnali kényelem, a könnyű használat.

Rectangular Sidewall – A négyszögletű oldalfalakon a maganyagok (fa, üvegszál, fém stb.) Vízszintes rétegzése teljes hosszú függőleges oldalfalakkal kombinálva optimális élfogást, pontosságot, egyensúlyt és hatékonyságot biztosít.

HD CORE –  egy forradalmian új, nagy sűrűségű mag, amely könnyebb és stabilabb, mint a hagyományos nyár, kiegyensúlyozza a csillapítást, a stabilitást, valamint az élénk, dinamikus mobilitást és erőt a kevert hóviszonyokhoz és a változó terephez. Élénk, sima csúszás, nagy teljesítmény

Poplar Woodcore  – Nyár famag szerkezet, jó egyensúlyt teremt a súly, a csillapítás és a rugalmasság között az erő, és a játékosság sokoldalú keveréke érdekében.

Ash Woodcore – Kőrisfa mag ami rendkívül sűrű, erős de emellett rugalmas is ezért tökéletes választás a felső kategóriás sílécekhez.

Titanal Construction –  Ez a konstrukciós típus a versenyeken bizonyított. Az üvegszál titán-alumínium ötvözet réteggel kombinálva a sínek nagyobb erőt, tapadást és rendkívül nagy pontosságot biztosít a kanyarokban.

SALOMON

RKS Rocker Stabilizer: 3D kompozit üvegszállal erősítik a rocker kontakt zónákat, így pontosabban, precízebben irányíthatóvá válik a léc kanyarodás közben is.

Carve Rocker: Kemény havas pályára fejlesztették ki, az extra rövid, alacsony magasságú felhajló profil a léc elején azonnali carving érzést nyújt, könnyű és precíz irányítással. Az utána következő camber zóna a lábunk alatt stabilitást, élfogást és erőteljes visszahatást biztosít.

All-Terrain 2.0 Rocker Profil: segít gyorsan be és kilépni a kanyarba, miközben a visszafele hajló középső camber rész a lábunknál belerepít a következő kanyarba, biztosítja a megfelelő él tartást. Enyhe első és hátsó felhajlítása irányíthatóságát növeli. Ezzel a profillal remekül szuperál nagyobb havazások esetén, kásás hóban, vagy a pályán kívül is, megbízhatóan csökkenti a domborzat által keltett rázkódást.

Powerline All-Mountain: Aktív csillapító rendszer, szélesebb lécek számára. 2 kar fut végig a síléc két oldalán, és elnyelik a terep változásaiból adódó rázkódást, növelik a stabilitást. 

salomon-powerline-all-mountain

XX-Chassis: Carbon/Polymide erősítést kap a léc közepe, ami megakadályozza a léc csavarodását tempós kanyar közben. Valamint drámaian megnöveli az él tartást gyors sízés mellett.

salomon x_chassis

CFX Superfiber: ultra könnyű és merev karbon-len réteg, amely fokozott rezgéscsillapítást eredményez.

Semi-Sandwich oldalfal szerkezet: ABS oldalfalt használ a síléc közepén, monoque szerkezetet  a két végén. Ez biztos él tartást eredményez a lábunk alatt, úgy hogy nem romlik a léc manőverezhetősége.

Textured Surface: texturált vagy régebbi kifejezéssel kígyóbőrös léc felszín, ami ellenállóvá teszi és megóvja a karcolódástól sílécünket, évek múlva is új szerűnek néz ki. A kölcsönzésre szánt modelleknél gyakran használják hogy strapabíróbb legyen.

Pulse Pad: az élek mentén és egyéb fontos helyeken elhelyezett gumi réteg. Elnyeli a rezgéseket, javítja a síléc / hó kapcsolatát egy simább siklás érdekében.

VÖLKL

Bio Logic:  Nők számára kialakított szerkezeti felépítés. Jobb dinamika, kevesebb erőfeszítés, könnyebb fordulás és jobb védelem a térdízülethez – azaz BIO-LOGIC. A projektet egy tanulmány indította el, amely azt mutatja, hogy a nők térde sokkal nagyobb valószínűséggel sérül meg síelésnél, mint a férfiaké. Nem azért, mert másként síelnek, hanem mert anatómiájuk érzékenyebben reagál a deformációkra. A híres orvosokkal és sportolókkal való szoros együttműködésben a Völkl csapata sikerrel dolgozott a BIO-LOGIC fejlesztésében, hogy javítsa a síelési élményét, miközben csökkenti a szélsőséges erőfeszítéseket. A térdet csökkentett stressz-szintnek teszik ki, a lábizomzat finomabb és kiegyensúlyozottabb aktiválásával. A kötés orra alatti emelés könnyebb megindulást eredményez és dinamikusabb testtartásra kényszerít, valamint tökéletesebb szögbe állítja a térdet mint a technológiát nem alkalmazó sílécek. Az eredmény rendkívül hatékony és kevésbé fárasztó a használója számára. A rendszerhez kifejlesztett geometria sajátossága, hogy a rádiusz a kötés előtt kisebb, mint a kötés mögött. Ez a rádiusz különbség segíti használóját a gyors kanyarokban, hogy azok harmonikusan, de pontosan legyenek végrehajtva. Az ilyen modellek keménységét összehangolták az előbbi két tulajdonsággal, a geometriával és a lécközépponttal. A végeredmény egy még rugalmasabb, felhasználója számára energiatakarékos mégis sportos modell-család megszületése. 

3D Ridge Core: Kifinomult CNC marási eljárással létrehozott, egymás feletti fa réteg (Sensorwood) magok, melyek függőleges 3D gerinc alakot alkotnak. A szélesebb alsó rétegen, egy keskenyebb réteg. A központi famag a szuper vékony szárnyaival jelentősen csökkenti a léc össz súlyát, valamint az úgynevezett lengő súlyt. Így optimalizálja és növeli a stabilitást, a korábbi hasonlóan erős lécekhez képest lényegesen könnyebb kezelhetőség, irányíthatóság mellett. Ezzel a szerkezettel  minimálisra csökken a középső gerinc körül lévő inerciális tömeg, és jelentősen növekszik a síléc agilitása. Ugyanakkor a középső gerinc lehetővé teszi a léc keménység eloszlás pontos méretezését, ami egy különösen harmonikus hajlékonysághoz vezet. A súlymegtakarítás ellenére a 3D.Ridge biztosítja, hogy nincs kompromisszum a síléc tartósságában és rugalmasságában. Az élek mentén elvékonyodó oldalrészek hatására penge élesen állnak bele az élek a pályába, ketté vágják a jégrögöket is. A legkellemetlenebb jégrögös pálya szakaszon is stabil él tartással csúszhatunk.

UVO 3D – (Ultimate Vibration Object) 360 fokos rezgésszabályozó rendszer. A technológia lényege egy rugalmasan rögzített ellensúly, ami a keletkezett negatív rezgések ellen dolgozik a tér minden irányában, és azokat csillapítja. Így jobban irányítható marad a síléc, és folyamatosabb lesz a hókontaktus, ez pedig egy jobban kezelhető lécet eredményez. Működésének elve a tömegtehetetlenség és az erő-ellenerő. A léc csőréhez rugalmasan rögzített súly a talajjal történő ütközés erejével kilendül, de tehetetlenségénél fogva tovább haladna, így a visszalendülő síléc csőrét lefékezi, és ugyanígy csillapítja a további kitéréseket is. A szerkezet egyszerű és teljesen kézenfekvő a megoldás. Ez a szabadon lebegő rezgéscsillapító technológia nemcsak a léc elején keletkező rezgéseket csillapítja, hanem torzionálisan a teljes léc hosszában csillapít, hihetetlenül sima siklást eredményezve magas teljesítmény mellett.  Video itt

U.V.O. (Ultimate Vibration Object) – A technológia lényege egy rugalmasan rögzített ellensúly, ami a keletkezett negatív rezgések ellen dolgozik a tér minden irányában, és azokat csillapítja. Így jobban irányítható marad a síléc, és folyamatosabb lesz a hókontaktus, ez pedig egy jobban kezelhető lécet eredményez. Működésének elve a tömegtehetetlenség és az erő-ellenerő. A léc csőréhez rugalmasan rögzített súly a talajjal történő ütközés erejével kilendül, de tehetetlenségénél fogva tovább haladna, így a visszalendülő síléc csőrét lefékezi, és ugyanígy csillapítja a további kitéréseket is.

Bio Logic: Ez a konstrukció számos nő specifikus jellemzővel bír. Hajlékonyabb léctest, és vékonyabb hátsó rész megnöveli az irányíthatóságot kisebb energia ráfordítás mellett, hogy élvezetesen csúszkálhass egész nap. A kötés elülső részét picit megemelik a sarok részhez képest, ez természetesebb tartást eredményez, kíméli a térdeket, könnyíti a kanyar kezdést. A WOODCORE xtraLIGHT famag szerkezet speciális cnc maró technológiával készült, laminált bükk és nyárfa keveréke, mely pihe könnyű, de torziósan rendkívül szilárd. Könnyen forgatható, de nagy tempónál is stabil lécet kapunk így. Valamint tartalmazza a rocker felhajlítást, ami szintén a kanyarodást könnyíti.  Bővebben itt.    Videó itt.

völkl bio logic tec

Efficiency Technology: A sportos síléceknél úgy fejlesztették tovább a kötést, famagot és a teljes kialakítást, hogy jelentős súly csökkentést érjenek el a teljes síléc tekintetében teljesítmény romlás nélkül. Így kevesebb energiával, kevésbé elfáradva ezért tovább élvezhetjük a tempós száguldást. Valamint javult a lécek kezelhetősége, komfortosabb lett a síélmény. Valamennyi újabb modell megkapta ezt a fejlesztést, különösen a női lécek.

3D.Glass – A Völkl legújabb fejlesztése, amely javítja az általános síteljesítményt és a stabilitást még kritikus hóviszonyok esetén is. A klasszikus üvegszerkezetekkel összehasonlítva a háromdimenziós és többszörösen hajtogatott üvegrétegek a kötés területén fokozott élfogást és élénkebb visszapattanási viselkedést mutatnak fordulókban. Dinamikusabb, pattanósabb él váltásokat eredményez.

Power/Tough Box Powered by Titanium: Ez egy több rétegű famag szerkezet titániummal megerősítve. Rendkívüli rugalmasságot kölcsönöz a lécnek, stabil torzós szilárdság mellett. A kötés alatti részen tömörebb bükk fát használnak, hogy a bele csavarozott kötés biztosan a helyén maradjon, nagyobb erőhatásoknak kitéve is. Valamint így növekszik a léc stabilitása is. A két végében lágyabb, könnyebb nyárfát alkalmaznak, mely által rugalmasabb, könnyebben forgatható lesz a léc.

völkl tough box titanium

Sensorwood Light famag szerkezet: speciális cnc maró technológiával készült, laminált bükk és nyárfa keveréke, mely pihe könnyű, de torziósan rendkívül szilárd. Könnyen forgatható, de nagy tempónál is stabil lécet kapunk így.

Full Sensor Woodcore válogatott könnyű fa magja alulról indul, és kiterjed a síléc teljes szélességére. Kombinálja a kivételesen sima hajlékonyságot a megbocsátó teljesítménnyel.

Speedwall 2.0 Multilayer Woodcore – lényege, hogy az oldalfal rendkívül tömör fa réteggel van laminálva, a közepe pedig sokkal rugalmasabb, könnyebb fából készült. Ennek számos előnye van, ami többek közt az agresszív, gyors “verseny” sízés közben érezhető. Az oldal fallal szomszédos keményfa réteg közvetlen erő átvitelt eredményez, javítva az él tartást és segíti az éleket a külső erőkkel szemben. A középső puhább réteg növeli a léc manőverezhetőségét és csökkenti annak össz súlyát.
völkl full sensor woodcore light

Powered by Steel: Acéllemez mely kiegyensúlyozott és stabil érzést biztosít, nagy tempónál, teli talpon csúszva is , és magas élszögű fordulatoknál is.

Powered by Titanium – Titánium réteg rögtön a fedőlap alatt biztosítja a még stabilabb tartást nagy sebességnél.

Full Sidewall – Közvetlen és erős erőátvitel teljes hosszúságú oldalfalakkal.

Center Sidewall – Középső oldalfal, közvetlen és erőteljes erőátvitel részleges oldalfalakkal a sí közepén, a szuperslim 3D.Ridge felépítéssel kombinálva. Stabilabb él tartást eredményez csúszás közben.

XTD Tip and Tail Rocker: Egyedi rocker profil, a léc eleje és vége hosszabb felhajlítást kapott, rövidebb camber szekcióval középen. Valamint léc elejét megerősítették, a középszekciót pedig puhábbra csinálták. Ez a kialakítás rendkívül finom él váltásokat tesz lehetővé komolyabb tempó mellett is.

Tip Rocker enyhe csőr felhajlítást kapott, ami éppen elegendő a könnyebb kanyarkezdéshez, a léc további része camber hajlítású a stabil él tartás érdekében.

Alpine Tip Rocker profilja enyhén megemeli a csúcsát, a léc többi részén camber ívet alkalmaz. Ez a kialakítás nagyban könnyíti a kanyarodást és magabiztos éltartást nyújt kemény havas pályán, rosszabb körülmények között.

XTD Progressive Technológia: Egyedi 3d formai kialakítás, amely stabilizálja a léc elejét és továbbítja a keletkező erőket a léc közép pontja felé. Az eredmény a kényelmesebb, kevésbé döcögős csúszás. Rendkívül stabil, jól irányítható konstrukció. A progressive flex technológiának (külömböző keménységüre van gyártva a léc, a vége puhább) köszönhetően puhán jövünk ki a kanyarból és erőteljesen csúszhatunk a következőbe.

völkl xtd progressive technology

P-Tex 2100 extra sűrűségű és simaságú talp anyaga rendkívüli gyorsulást tesz lehetővé.

P-Tex 4504 Base – Szinterelt, nagy molekulasűrűségű talpanyag a maximális sebesség elérése érdekében. Ellenálló a kopással szemben és nagyon jól felveszi a waxot. Ezt a típust kizárólag a verseny és csúcskategóriájú lécein használja a Völkl. Az anyag még hő és elektromos vezető tulajdonságokkal is rendelkezik ami még tovább csökkenti a léc alatt keletkező ellenállást.